07 juni 2010

Äntligen måndag! :-)

När jag säger vit, säger Fröken Löken svart. När jag säger ja, säger hon nej. När jag säger stor, säger hon liten. När jag säger rosa, säger hon grön. När jag säger fort, säger hon långsamt. När jag säger gott, säger hon äckligt. Men när jag säger måndag, säger vi både JAA!! :-D Vi gillar måndagar!

För Fröken Löken betyder måndag dagis och KOMPISARNA, och det är det bästa som finns. För mig betyder måndag att jag äntligen får ensamtid igen och får jobba med mitt pyssel och blogga. Helgerna vill jag ju inte jobba på, även om jobba kan innebära att sitta och sy och ha hur roligt som helst. Helgerna är till familjen och till Projekt Sommarstuga. Flying Lessons-kursen räknar jag också som jobb, eftersom det sätter igång så mycket tankar så att jag inte blir speciellt sällskaplig (alternativt MÅSTE diskutera det med M, som är måttligt intresserad och mest ser uttråkad ut och sen försöker byta ämne ;-) ).

Vi hade en riktig toppenhelg, så vi tycker inte illa om helger. Men när söndagseftermiddagen kommer, då börjar vi längta. :-)

Så nu är vi glada, Fröken Löken och jag. :-) Men innan jag kan ta itu med dagens jobb, ska vi ju först ta oss igenom morgonrutinerna. De morgnar jag vaknar och vill sätta igång med något projekt NU, kan timmarna innan jag kan sätta igång kännas som evigheter. ;-)

Fröken Löken lånade en kamera i morse och fotade och filmade lite när vi fixade med frukosten. Bilderna är kvar i kameran, och jag vet inte om jag skulle visa dem här ens om jag hade dem i datorn och hade photoshopat dem. ;-) Men jag tog några bilder med mobilen som jag kan visa. :-)


Den mesta rutinen, förutom frukost, tandborstning och klä på sig - fixa håret. Borsta, borsta, borsta. Spraybalsam kan vara bra.


Mys med katt.


Och färdig fläta. Och ska jag ha "Dagens Hårtips för barn med utan lugg", så får det bli att skippa hårspännen och istället göra en liten tofs och använda små gummisnoddar (man kan köpa både genomskinliga, svarta och i olika färger). Jag vet inte hur många hårspännen som kommit bort innan vi övergick till liten tofs. (Tofsen syns inte på bilden.)


Och så gå eller cyklar vi till dagis. Idag följde det nya marsvinet Elin med till dagis. :-D Kändes som att jag cyklade med en liten galjonsfigur längst fram på cykeln. Haha! Tur att man mest möte andra barn och föräldrar här. ;-)


Och sen kommer jag hem och kollar mailen och lite bloggar, gör mig lite kaffe och sätter i gång. (Mina promenader efter dagis har som sagt försvunnit på något märkligt sätt...)

När jag är klar med bloggandet ska jag ta itu med de där två borden. Det är märkligt hur det som under helgen såg ut som ett kreativt smörgåsbord nu plötsligt bara ser ut som kaos och röra! ;-)

1 kommentar:

jacqueline sa...

Sounds like a wonderful day! Your little one's hair is very beautiful! Oh and i adore your creative space lots! Have a lovely merry happy week and love to yoU!