31 maj 2010

Panduro Concrete Challenge

Jag fick ett mail i förra veckan med en fråga om jag ville vara med i ännu en Pandurotävling - Panduro Concrete Challenge - alltså betongpyssel. Kul! Jag tackade givetvis ja på en gång. Och paketet jag hämtade ut i helgen var tävlingsgrejerna. Allt bra så långt!

Men nu sitter jag här och undrar vad jag gett mig in på! Jag har aldrig gjort något i betong, och när jag läser det här blir jag ju så nervös att jag inte vet vart jag ska ta vägen:

"Nu är det dags för vår andra Panduro Challenge här på bloggen, min första som bloggredaktör och jag har höga förväntningar! Så här ligger det till:

Vi har bjudit in ett antal externa bloggare, däribland några av Sveriges mest lästa, till en tävling. Som framgår av namnet är huvudmaterialet betong, ett favoritmaterial hos många. Deltagarna får ett paket, alla med samma innehåll och ska utifrån detta skapa fritt. Jag som själv är en stor betongfantast ser fram emot många innovativa alster och inspirerande idéer."
(från Panduro-bloggen)

Givetvis är det mina egna höga krav som stressar mig. Jag vill så gärna göra något bra!! Men eftersom jag aldrig ens testat betong, inte vet hur betongen beter sig, hur resultatet kan bli, så har jag liksom noll förkunskaper att utgå ifrån. Jag skulle så gärna vilja komma på något snyggt och smart, men försöker intala mig att det bästa jag kan göra är att se det som ett tillfälle att prova, leka och ha kul. Något som den tävlingsinriktade perfektionisten i mig har väldigt svårt att förstå. ;-) Det är alltså ett guldtillfälle att försöka ha KUL, fastän jag vet att det jag gör ska bedömas av andra. Jobbigt!!

Så min plan hittills är att skriva en lista på vad jag vill testa och att sen dokumentera mina tappra försök här på bloggen. Om jag har riktig TUR kanske något blir så pass bra att jag kan få till en tutorial. Vem vet! ;-)

Nä, fy. Men man måste ju utmana sig själv lite. ;-)

För er som faktiskt KAN det där med betong, så kan jag tipsa om att det finns tävlingsplatser kvar! Läs mer om det på Panduro-bloggen!

5 kommentarer:

Min vrå... sa...

Nu har jag också anmält mig! Hu!
Kram Elin.

Cattis sa...

=) betong har jag testat en gång och då har jag använt rabarberblad...det gick si så där ;) Men säkert roligt om man fixar det.

Du undrade om bloggpartyt. Vi, inne på alltomscraps forum brukar köra det här 1 till 2 ggr om året. Vem som helst som bloggar och scrappar kan vara med. En tjej tar på sig ansvaret och gör ett inlägg i forumet där man anmäler sig genom att skriva sitt namn, sin bloggadress och vilken utmaning man ska ha.
Sen har vi ett startdatum och det brukar pågå en månad. Vi som deltar fixar egna vinster, vad som helst, och får själv bestämma hur vi drar vinnaren, genom lottning eller att familjen hjälper till att rösta fram vinnaren. Och vi bloggar såklart om tävlingen och utmaningen som vi har och lägger in alla länkar till de andra som är med i bloggpartyt. Ja, du kan ju se hur mitt inlägg ser ut. Ungefär så ser det ut hos dom andra också. Och för det mesta så får dom som är med och tävlar skriva en kommentar i det inlägget och lämna en direktlänk i kommentaren till bidraget. Vissa som inte bloggar kan maila in sitt bidrag istället. Det är helt ok.

Och det är öppet för alla som gillar att scrappa och vara med på utmaningar.

Tror säkert du skulle kunna fixa ett bloggparty. Du får istället, om det inte finns ett forum där är med i,skriva ett inlägg härinne om hur du har tänkt och låta folk anmäla sig via dig och det inlägget. Du sätter ett sista dag datum när dom måste anmäla sig. Sen kan du göra en länklista som deltagarna kan kopiera och använda sig av så dom vet vilka som är med och som dom kan lägga in i sin blogg.

Hängde du med? ;) Hoppas det, annars är du välkommen tbx och fråga igen!

Kram/Cattis

mostermia sa...

Det är jättekul med betong! Har provat en hel del med lite olika resultat...Välkommen in till mig!
Lycka till!

Mokzan sa...

Haha.. ja jag kom också med i betong grejen, men då fick jag också lite kalla fötter, det var ju ganska kort tid man hade på sig också. Jag tänker nu att alla andra kommer vara helt proffsiga och jag bara får till något töntigt. Har iallafall en bra idé tror jag, vet inte riktigt om den är genomförbar bara, det är ju lätt i tanken.
Good luck =)

AnnikaS sa...

Betong är superkul, lekte med det förrförra sommaren och är sugen på det igen. Mitt tips är att tänka efter vad du själv skulle vilja göra och klura utifrån det.