31 maj 2010

Hej! Jag är en sån där som tänker ;-)



Måndag.

Ny vecka.

Fantastiskt fin morgon. :-) Och jag sitter inomhus. Hm... Vart tog mina dagliga morgonpromenader vägen? Visst, jag har saker som behöver göras, men inget som är så viktigt att jag inte kan unna mig åtminstone en kort promenad i solen. Det är som när jag pluggade - jag tror att jag får mer gjort om jag håller mig nära det jag borde göra, även om jag inte får något vettigt gjort. Samtidigt VET jag att det promenaderna ger mig, i form av tänktid och glädje av att se solen glittra på älven och såna saker, det kan jag inte få på något annat sätt. Så varför sitter jag här?? Jag är väl lite lat och bekväm. ;-)

* * * * *


Jag går en onlinekurs som började igår - Flying Lessons av Kelly Rae Roberts. Jag är otroligt glad att jag bestämde mig för att gå kursen. Det är en helt fantastisk samling människor som går kursen, och det är ett sånt kreativt ställe att vara på. Jag skulle så gärna vilja skapa lite nya kontakter, men just nu är det så otroligt mycket att ta in, så jag har inte ens skrivit en "hej!-kommentar" och presenterat mig för de övriga. Jag vet inte vad jag ska skriva. Och de andra är så otroligt MÅNGA, så jag fastnar i att läsa deras kommentarer och att kolla deras bloggar! Men jag hinner bara en bråkdel av det också. Just nu är det 297 kommentarer på gårdagens inlägg i kursbloggen!

Så just nu vet jag inte om jag ska skriva kommentarer jag med och försöka hänga med där. Eller om jag får fokusera på det som inläggen ger. Men samtidigt är det ju så kul att hitta nya människor att inspireras av. Jaja. Jag får väl se hur det blir.

* * * * *

Jag har en under en rätt lång tid varit rätt missnöjd med min blogg. Jag har inte känt mig bekväm i den. Jag ha inte vetat varför, men nu tror jag att jag kommit på vad det är. Jag har pysslet och jag har lite vardagsbetraktelser, och de bitarna är jag nöjd med, men det har fattats något - jag ha inte med "tänket". Personlig utveckling är otroligt viktigt för mig och jag kommer då och då in i "tänkperioder" och det känns ofta som att de är bland de viktigaste perioderna i mitt liv. Jag lär mig mer om mig själv och om hur jag vill vara och vart jag vill vara.

Jag har tyckt att min blogg varit väldigt splittad, men det kanske egentligen är jag som känt mig splittrad av att utesluta vissa viktiga delar av mig. (Och då inte bara i bloggen.) Visst, det var en renodlad pysselblogg från början och pysselbloggar av typen "titta på vad jag har gjort" kräver ju inte mer än bilder på det man gjort, egentligen. Men för mig blir en sån blogg tråkig. Den utmanar inte och den får mig inte att komma vidare. (Det får mig snarare att fastna i bekräftelsejakten.)

Nu tror jag inte att det kommer att bli en massa "djupa" inlägg i bloggen. Men någon förändring hoppas jag på, och bloggar är ju också ett fantastiskt sätt att möta nya människor, och chansen är ju avsevärt mycket större att man blir "hittad" av "rätt" personer om man syns lite bättre. ;-)

Jag vill också passa på att tipsa om min kompis Annas två bloggar, eftersom det var hennes nyaste blogg som fick mig att komma på vad jag saknade - jag blev avundsjuk på att hon hade TVÅ platser att skriva ner sitt "tänk" på, och sen kom jag på att "men vänta, jag HAR ju redan en egen blogg som jag kan använda på det sättet om jag vill!!" Haha! ;-)

Annas blogg på it tjej och Annas blogg på hennes hemsida

Jag ska fortsätta fundera på hur jag vill att min blogg ska vara. Och finns det någon som är fantastiskt duktig på att fixa med blogga och hemsidor så får man gärna höra av sig (pyssel@sagolikt.se), för att göra om bloggen och hemsidan är något som står högt upp på min önskelista. :-)

* * * * *


Och sen finns det ju allt det där utanför mitt huvud också. ;-) Vardag och sånt. :-D En del av vår vardag är Fröken Lökens dansuppvisningar i vardagsrummet. Här en dramatisk avslutningspose. :-D

I helgen firade vi Mors dag både på lördagen och söndagen! Vi skulle få gäster på söndagen, så då blev jag firad, och vi bjöd min mamma på middag, på lördagen istället.

Vi kom även iväg och shoppade som planerat på lördagen. Det blev mest kläder till Fröken Löken. Jag tror det blev fem par byxor, en kjol och mer saker som jag glömt nu. Jag vill också ha nya kläder, så jag var en smula avundsjuk. (Men att shoppa kläder till mig när Fröken Löken är med finns liksom inte på kartan. ;-) ) Jag fick dock ett fempack strumpor från HM. ;-) Och när jag och Fröken Löken kollade igenom hennes nya kläder när vi kommit hem, säger hon "Du fick lika mycket kläder som jag!" och syftar på att jag ju fick TIO strumpor. "Fast det kanske inte du tycker." la hon till. ;-) Och nä, det tyckte jag inte.

Men jag fick ett nytt strykjärn också! Och en låda med grejer från Panduro (mer om det en annan dag) och så köpte jag pysseltidningen 101 Nya Idéer, så jag var rätt nöjd ändå. :-) Och när de fina varma dagarna kommer, då kommer jag att stå i mina nya strumpor och stryka. ;-) Haha! Någon som vill åka och shoppa kläder med mig, så jag slutar att låta så bitter? ;-)

På söndagen visade det sig att den minsta av våra söndagsgäster blivit sjuk, så de fick ställa in.


Den "extratid" vi fick loss använde vi till att åka till Plantagen och köpa blommor och sen fixade vi och gjorde fint hemma. :-)


Och vi avslutade med att grilla. Så trots att gästerna inte kom blev det en toppendag! :-)


Och så måste jag nog avsluta med att det nog är sommar nu, för nu är igelkotten tillbaka! Den kommer ibland och sover på vår gräsmatta.

1 kommentar:

Min vrå... sa...

Jag känner igen mig lite i vad du skriver. Jag är också en sådan där funderare och i bland tänker jag mycket på min blogg också. Det är lätt att man hamnar i ett spår när man ser att det är poppis.
Jag tycker din blogg layout är super och allt annat så jag kan tyvär inte lära dig något tvärtom!
Ha en fortsatt bar dag!
Kram Elin.