27 maj 2010

En vardagslista

En sorts lista med vardagligheter och några bilder:


1. Fröken Löken tappade sin första tand i måndags! (Är man min vän på facebook var det nog svårt att missa. ;-) )


2. Jag målade igår! Golvet i pysselrummet är nu fullt med akvarell papper och små målardukar. :-)


Jag irriterar mig på att jag inte utvecklats ett dugg med målandet sen jag var typ 15 år! Men jag får väl sätta igång nu och försöka bli komma framåt! Jag har ingen aning om det blir bra i slutändan, men roligt är det i alla fall. (När prestationsångesten och de höga kraven på mig själv håller sig undan!) (Väldigt beskuren bild, för resten var fult!)

3. Grunden till sommarstugan göts igår! Sen kommer huset. Och sen kommer några års byggande för att få det klart inuti också. ;-)

4. Fröken Lökens kusin och min lille gudson fyller två år idag! Grattis Oliver! :-)

5. Vädret är fint men kallt!


6. Fröken Löken skriver informativa lappar.
("Ut mat" = ute mat, söndagens frukost serverades utomhus. KALLT!!)


Och vi aktar var vi sätter våra fötter, skurar golvet och älskar fortfarande vår katt. ;-)
(Freja = katten. ... har hasat på rumpan. Stopp. - Ja, jag behöver väl inte beskriva det närmre. ;-) )

7. M är inte bortrest! Men i nästa vecka reser han igen.

8. Vi behöver verkligen städa. Och vad behöver man för att få det gjort? Jo, gäster! Och det har vi inbokat, så på söndag när de kommer kommer det att vara fint här. :-D


9. Jag är helt otroligt kär i den här boken!! Den får mig att tänka, att vilja utvecklas och att vilja måla och skapa ännu mer än jag redan gör. :-) <3

10. På lördag ska det inte byggas någonstans!! Vi hoppas komma iväg och shoppa lite. :-) Naturligtvis ska jag till Panduro, om jag inte hunnit dit en sväng innan. ;-) Och så behöver Fröken Löken ny kläder - IGEN! Shit vad hon växer!!

Tio punkter låter bra, så jag stannar här. :-)

2 kommentarer:

Mokzan sa...

Hejhej kände igen mig mycket i det du skrev, jag känner också att jag har kört fast sedan många år med målningen. Och mycket av "förstoppningen" beror nog på prestationsångest, den där boken såg verkligen intressant ut, just den typen av målning som jag det senaste året börjat känna mig lockad av. Var hittar man den?
Kul att se dina fina alster, vill gärna se mer, man blir ju inspirerad =)

Cattis sa...

Vilken härlig och inspirerande blogg! ♥

Jag har länkat till dig och jag återkommer! =)