13 maj 2010

Byggvecka

Här har vi kallt, regnigt, något grinigt. Och jag har en liten assistent som just nu inte alls vill leka med legot som är över hela vardagsrumsbordet här där vi sitter, utan hellre vill se på vad jag gör och allra helst få mig att sluta skriva.

Så, nu insåg hon att legot är roligare än en skrivande mamma. ;-)


Vi är mitt i en byggvecka. Det innebär att Fröken Lökens farfar kommit ner för att hjälpa till att bygga. Vi har haft sådana byggveckor ända sen vi flyttade hit. Först fixades det med huset - övervåning och annat. Och nu ska det bli sommarstuga. Rent praktiskt innebär "byggvecka" att rymdingar bytt ut M mot en robot som är programmerad för att BYGGA och inget annat. ;-) Samt att jag och Fröken Löken har väldigt mycket tid tillsammans. Något som dagispersonalen alltid ser som något enormt positivt, när jag pratat med dem. Fröken Löken och jag tycker inte att det alltid är enbart positivt. Vi blir emellanåt otroligt less på varandra.


Idag började vi dagen med att jag skrev en massa lappar. Fröken Löken fick sedan lapparna och tejp och fick i uppgift att läsa orden och sen sätta lapparna på passande ställen. Nu har vi lappar lite överallt. :-)
(Hoppsan vilken smutsig låda.)


Hon kunde läsa de flesta redan, vilket ger mig en anledning att göra detta en gång till, med lite svårare ord. :-)


Vi har även suttit och fixat med måndagens tutorial. Och Fröken Löken ville att jag skulle fota henne när hon visade steg för steg hur man ska göra. :-D Men hon borde filmats så man fått med hennes instuktioner också. :-)

Och så är det dags att laga mat igen till mig och Fröken Löken. Byggarna hinner visst inte komma hem till middagen idag.

Jag märker hur negativ jag låter och jag gillar det inte. Jag hoppas det känns bättre imorgon. :-) Och jag tycker att byggprojektet är kul, fastän det just nu är delar då jag och Fröken Löken inte kan vara med, vilket är TRÅKIGT. :-) Men jag tar igen det sen - när det kommer till färger bestämmer JAG. ;-) Och då får jag måla också och det är kul.

Hoppas alla har en trevlig långhelg! (Lång eller kort ;-) )

** M ringde. De kommer lite tidigare OCH köper med sig mat. :-D

1 kommentar:

Nea här sa...

vilken smart idee att tränna med lappar! =D Kommer jag ihåg att min mammi gjorde med mig också när jag var liten ^-^

Sv: Bubble Bobble är ju jätte roligt spel! =D

Aa det har jag, brukar rita upp mönstren i rutiga block när jag ska göra pärlplattor :) Just nu sitter jag och försöker göra ett mönster på mario