22 maj 2010

Ät inte gräs

Jag hörde ett konstigt ljud från trädgården/uteplatsen. En kort stund efteråt kommer Fröken Löken och ser lite konstig ut. "Jag satte gräs i halsen. Jag kräktes lite. Kom." Va?? Va? Sen visade hon var och sa sen. "Hämta vatten." - så att hon skulle kunna tvätta sig. Jag tyckte det var så dumt och så jag kom inte på något annat att säga än "Men sluta äta GRÄS!!" vilket jag sa gång på gång och sen "Nej, du får gå IN och tvätta dig!" Och sen har jag skrattat resten av eftermiddagen och kvällen. Hahaha!!!

När hon var liten härmade hon katten när den kräktes. Men såhär likt har det aldrig varit förut, även om hon inte ens lekte katt den här gången. Hjälp vad dumt det var! Hahaha!! Och det var tydligen inte gott heller. ;-)

1 kommentar:

stina sa...

barn är allt bra konstiga varelser! den där historien är nåt av det roligaste jag hört! hahaha