02 maj 2010

Använd det du har - majutmaningen

Utan att tänka hoppade jag just på detta:



Det är den femte "Använd vad du har"-utmaningen som Bea håller i. Jag har funderat på att vara med förut, men det har inte blivit så.

Reglerna är som följer:

1. Vi använder enbart material vi har hemma (sytråd är det dispens på)

2. Vi försöker pyssla undan en sak varje vecka under maj månad.

3. Vi väljer själva om vi kan tänka oss att lotta ut något/några saker av det vi gjort på vår blogg mot att de tävlande tipsar om det utlottade hantverket på sin blogg. (Valfritt)

4. Vi lägger upp "Använd det du har" loggan på vår blogg så vi lätt ser vilka våra medpysslerskor är.

5. Meddela ditt deltagande till http://beasbarnslikheter.blogspot.com/
Där läggs det ut länkar till varje deltagare så man kan följa sina medpysslerskors projekt för tips, peppning och inspiration!

De övriga som är med kan man hitta här.

Jag tänkte att det här kanske kan få mig att sy de där örngotten till Fröken Löken och några andra av grejerna på min lista över grejer som är mer för hemmet än jobbpyssel. En spark i baken helt enkelt. :-D

1 kommentar:

Annabell sa...

Hej! Kul att du gillar mina väskor. Har inget särskilt ställe jag köper tyger från utan köper när jag hittar något fint. Ibland tradera, åhlens, stoff och stil mm.