25 april 2010

Små steg framåt


Bild lånad från Stephanie Fizer.

Jag har varit så slut efter kurserna, påsken, gäster och dessa eviga förkylningar (Fröken Löken och M har varit dåliga igen, innan jag ens hunnit bli riktigt frisk). NU känner jag att jag börjar få energi igen. Och att jag kan gå in i pysselrummet utan att kräkas på allt.

Vardagen har rullat på och ett tag kände jag "nej, nu har jag verkligen kommit på fel spår", men sen kom jag på att jag tvärt om var på alldeles rätt spår. Jag har ju gjort precis det som jag skrev i bloggen att jag skulle göra - jag har läst böcker, lyssnat på meditationsskivan, promenerat, skrivit mycket och börjat rensa både i huvudet och i hemmet. Det jag emellertid hade missat lite grand när jag listade sakerna jag skulle göra, var att det faktiskt kan vara rätt jobbigt. Men jag vet att när jag kommit "igenom" detta kommer jag känna mig både starkare, klokare och ha mycket bra koll på vad jag vill och varför. :-) Det funkar ju så. :-)

Nu har vi kommit igång med rensandet här hemma. Det känns bra. Faktiskt bättre än jag trodde att det skulle göra. Pysselrummet är totalt kaos (och ni kommer INTE få bildbevis på det ;-) ). Det rummet är också väldigt svårt att rensa, eftersom jag håller på med så många olika typer av pyssel (= mycket saker) och för att tänket "den kan vara bra att ha!" faktiskt stämmer där.

De saker som jag sorterar ut i pysselrummet, och som är lite mer användbara än typ garnstumpar och annat smått som kan vara bra att ha ;-) (och som jag ska SLÄNGA), funderar jag på att sälja på Tradera och kanske ha en eller två utlottningar här på bloggen. Jag har ett par böcker i den högen och vi får se vad mer det kan bli i. :-)

Nu ska jag ta det lite lugnt och sätta mig och planera den kommande veckan. :-)


Stephanie Fizers underbara bild kan ni ladda ner här.

1 kommentar:

Jenny Bergvall sa...

Live the life you have imagined ... den texten skall jag ha på min rosa tavla ;-)