06 april 2010

Nu då??


Fågelspår i sanden (ram från Kitschy Digitals)

Nu är båda påskkurserna så gott som klara. Jag hade mitt allra sista projekt idag och nu känns det som "Wow! Vad mycket TID jag har nu!! Tid som jag kan använda till VAD JAG VILL!!" Jag behöver inte längre kolla i almanackan göra något som jag planerade in för två månader sen och kanske inte är fullt så exalterad över för som jag var DÅ. ;-)

Samtidigt har jag gillat att ha det schemalagt och strukturerat också. Men nu är det tid att ägna tid åt att utvärdera, ladda batterierna och planera och köra igång med nya projekt. :-) Och det känns väldigt bra!

På det lite mer personliga planet har jag en M-lista som jag ska fokusera på ett tag, nu när jag har mer TID:
målen
maten

motion

meditation

motivation

Bland annat genom att:

Fortsätta med den inre och yttre rensningen. Jag vill göra plats för nytt. :-)

Göra saker till en swap jag fått skjuta på. Och andra projekt som vilat under påskkurserna.

Läsa en massa. Jag har beställt ett par böcker av både Byron Katie och Brandon Bays. Bara för att jag tycker att det är intressant. (Japp, älskar populärpsykologi och sånt som får mig att tänka.)

Läsa Ashley´s Dream Report för jag har inte läst det hon skrivit sen hon började skriva där istället för sin blogg.

Lära mig mer om Art Journaling, vilket perfektionisten i mig tycker är superläskigt, för jag ser inga regler och ramar. Funderar på någon av fantastiska Dina Wakleys kurser. Hon är med i Kitschy Digitals teamet (som jag var med i förut) och jag har alltid gillat det hon gjort, för att det är mer åt målerihållet.

Skriva en lång lista över vår- och sommarpyssel jag vill göra. Jag vet att betong kommer att vara med på den listan. :-)

Meditera varje dag. Jag har CD:n Positiv Meditation och jag hoppas att det är som hon säger att det funkar även när man sover, för jag somnar nästan varje gång! Haha! Så som avkoppling funkar det verkligen! :-)

Och en massa annat som jag också behöver skriva ner för min egen skull. :-)

2 kommentarer:

Linda Horn sa...

Lite trist att kursen lider mot sitt slut.... Om ni vill ha en "gästis" nån gång, ställer jag gärna upp med lite decoupage!!!

Therese - Pyssel och Design sa...

Låter som att du kommer ha en hel del att göra ändå :)
Önskar dig en riktigt trevlig helg!