10 april 2010

Never ending förkylning

Jag kan ju säga så här: att bli frisk är uppenbarligen inte något jag är bra på. Nu skulle jag varit i Stockholm med familjen och firat Ms syster som fyllt 30. Istället har jag tillbringat ytterligare en dag i sängen, efter att ha åkt på världens dunderförkylning. :-( Jag var tvungen att inse att jag inte orkade åka med. Fröken Löken storgrät när de skulle åka och jag med (feber gör så med mig). Nu är hon ute på "Äventyr med Pappa" och allt är spännande och toppen och hon har glömt mig. Känns lite ledsamt, men det är ju bättre än att hon fortsatt vara ledsen. :-) Själv har jag tråkigt och är ensam.

Jag hoppas att dunderförkylningen jag har nu är finalen på den här sjukdomsperioden - jag har varit dålig i fyra veckor nu! Det är som melodifestivalen, men utan musik. :-P Och så bestämmer jag att den här Förkylningsfestivalen också bara är en gång om året. Eller varför inte bara vartannat år. ;-)

Försöker trots allt roa mig så gott jag kan. Jag har hoppat på Dina Wakleys kurs Art Journaling 101, och medan jag ligger i sängen och inte kan börja experimentera, fortsätter jag att läsa på och att kolla upp andra art journaling och mixed media artister.


Och efter middagen tog jag en alvedon mot febern och gick in i pysselrummet och grundade några akvarell papper med Gesso! Visst, man Behöver inte göra saker när man är sjuk. Men jag håller ju på att ruttna!! Jag måste GÖRA något!! ;-)

Ska bli härligt att få fortsätta med dem imorgon. :-)

Men det är inte nog med detta! Det finns mer pyssel att visa. Innan jag blev sängliggande SCRAPPADE jag! Jag VET! Det är chockerande! ;-) Haha!!


Sidan skickades med till Stockholm, för den skulle in i fasters 30-årsalbum. :-)

Nu ska jag ta ännu en kopp te med honung och hoppas att jag kan sova gott i natt och vakna och må lite bättre imorgon. :-)

2 kommentarer:

Min vrå... sa...

Hu! Förkylningar kan vara envisa! Hoppas att din släpper snart.
Vilket fint scrappalster du har gjort! Har provat mig på det en gång men fick aldrig till det.
Krya på dig!
Kram Elin.

Retro Plants sa...

GET WELL Stina!
hugs and kisses.

psst. . . CUTE page!