11 april 2010

Målat lite mer, men inte städat ;-)


Idag har jag åter igen trotsat febern och lekt i pysselrummet. ;-) Jag målade sidorna jag påbörjade igår och gjorde fyra till (de ljusa). Jag har ingen aning om hur de kommer att se ut när de är färdiga, men såhär ser de ut nu i alla fall. (Bilder och journaling ska på också. Och jag har ingen aning om vad jag ska ta för bilder.)

Egentligen skulle man använda en bok med tjocka blad, men jag har inte någon sådan hemma, så jag tog akvarellpapper. Man tager vad man haver. ;-) När jag är frisk ska jag åka till stan och leta efter en bra bok. :-)


Här har jag suttit och målat. :-) Måla är verkligen bland det bästa som finns! Bara att hålla i en pensel gör att jag mår bra. Och det kan vara en akvarellpensel, sminkpensel eller en "måla hus"-pensel. :-D

Jag kan verkligen koppla bort allt annat när jag målar och tecknar. I alla fall var det så förr, innan jag mer eller mindre slutade att måla och teckna. Men jag hoppas att art journaling-kursen kan hjälpa mig att komma igång igen. I och med att det är så annorlunda mot allt jag gjort förut så får jag inte prestationsångest på samma sätt som om jag bara skulle sätta mig och måla en blomma (eller vad som helst). Och det är så mycket lek och experimenterande att det liksom inte går att ha en bild av det färdiga resultatet i huvudet - en som man kan jämföra resultatet med och bli besviken. Och det är väldigt bra för mig. (Och läskigt och frustrerande!! ;-) )

* * * * *

Något helt annat. Familjen är hemma igen!! :-) Och det har varit soligt och VARMT idag!! Fröken Löken var ute på eftermiddagen och jag satt inne i pysselrummet och målade. Plötsligt tittar hon in och säger "vad fint och städat du har!". Ehh??? Jag tror vi behöver bli bättre på att städa här hemma, för hennes referensramar verkar inte vara som de ska. Det hon såg var nämligen detta:


Fast från dörren i hörnet, som var öppen ut till gräsmattan då.


Och det här. "Välstädat" är väl inte det första ordet som kommer till mig. ;-) Det ser snarare ut som en orkan passerat och att det sen regnat papper. Men visst, jag sa "Tack!" ;-)

Kom just på att det kanske skulle vara roligare för er om jag la ut bilder på när det ÄR städat. Och bilder på hur jag förvarar saker och så. Istället för att bara visa bilder på hur stökigt det är. Haha!! Men frågan är om ni skulle få vänta förgäves på ett sånt inlägg... ;-)

Nu ska jag göra lite mer te. Det blir mycket te nu. :-) Och så ska jag sätta mig med almanackan och se vad som händer framöver. Kan vara bra att ha lite koll. ;-)

2 kommentarer:

Jenny Bergvall sa...

Jag gillar att du lagt ut bilder på lite stök. Orkan var ju att överdriva... lika så VÄLstädat. Men lagom kreativt skulle jag säga ;-)
Tycker det är härligt att se att man inte är ensam om stöket och att andra i bloggvärlden är mänskliga med lite skit i hörnen ;-)

Fina sidor "so far" ser fram emot att se dem klara med journaling.

KRAM J

ulrika_m sa...

Vad spännande med din art journaling kurs! Är lite intresserad jag också, har gjort några tafatta försök men fick faktiskt lite ångest ... Det ska bli jätteroligt att se vad du skapar! kram!