30 april 2010

Listor

Idag
jobbat med pysselprojekt för hösten :-)
lagat GOD mat både till lunch och middag. Kors i taket! ;-)
kollat på färg till fasaden på sommarstugan tillsammans med M (och jag plockade som vanligt på mig jättemånga gratis färgprovslappar :-D ÄLSKAR färg!)
bakat kladdkaka med Fröken Löken

I helgen
köpa penséer
plantera penséer och fröer
göra om rabatten på framsidan
röja och städa inne :-)

Vårtecken
:-)
bland annat tussilago, krokus, snödroppar, gullviva, vitsippor
små blad på svartvinbärsbuskarna
regn istället för snö. och som en följd av det:
maskar, maskar, maskar på trottoarerna!
utomhusstädning
humlor, myggor :-/
och:


för det betyder att nya sommarstugan kan börja byggas där den lilla stugan stod. :-)
Var tvungen att visa bilden, för det är inte ofta man ser hus uppe i luften. :-)

Hoppas alla får en härlig helg!! :-)

4 kommentarer:

Min vrå... sa...

Oj du har fullt upp! Önskar jag också kunde vara så flitig.
Jag är gärna med på din "pysselstafett" om jag fortfarande får. Jag har länkat till dig från min blogg idag.
Ha en fortsatt bra helg!
Kram Elin.

ulrika_m sa...

Riktigt härlig bild, tack för den! :) Kan det vara så att jag har hittat en list-galen kompis? Jag sorterar livet i mina listor, blir vilsen utan dem. Du har härliga listor för en ljuvligt vårig helg!

Fröken Anki sa...

Vilken kul bild! Flygande hus är inte varje dag man ser ;)

Vad ni har hunnit mycket.
Hoppas att ni hinner ta det lite lugnt också. Och njuta av våren!

Här är varmt, varmt. Vår lista är lite kortare, städa balkongen och hänga upp hängmattan. Men det känns skönt att ha det gjort. För övrigt verkar det som om sommaren kommit och jag hoppas att det håller i sig. Visserligen ska det bli regn och åska i eftermiddag, men det går bra det också. Bara det blir sol snart igen!

Ha en fin vecka!

kram

minitoko sa...

a "UP " movie remake ? funny pic !