02 april 2010

Kycklingar, kycklingar, kycklingar & Glad Påsk! :-)

Pustar ut i soffan efter ännu en intensiv dag. M's föräldrar kom från Luleå efter lunch och innan dess skulle vi städa, något vi skulle gjort under veckan men inte orkat med eftersom vi varit sjuka. Själv gjorde jag i ordning gästrummet och städade våra två badrum. Puh!

På eftermiddagen åkte jag och M och handlade, medan Fröken Löken och farmor tog en skogspromenad och fixade påskris. :-) (Farfar vaktade huset. ;-) )

Jag och Fröken Löken hann även med lite pyssel. Det började rätt stillsamt och lagom, men sen så skenade det iväg i ett riktigt kycklingfrosseri. Hahaha!!!


Kycklingdiadem 1. Vi har planer på att göra ett till kusin F också imorgon, om hon vill. :-)


Kycklingdiadem 2. Mamman tyckte det var roligt att limma kycklingar... ;-)


Jag blir Snygg. :-D ;-)


Är det inte typiskt att när man väl lyckas ta ett BRA kort så har man åtta kycklingar på huvudet!? Haha!


Och det fortsatte med en kyklingring. Men sen blev det middag, och det var nog tur, för jag satt och letade efter fler saker att limma fast kycklingar på. Haha!


Farmor och Fröken Löken plockade många påskris. Fröken Löken har pyntat ett och det står i hennes rum. :-)



Och med dessa bilder säger vi GLAD PÅSK!!! :-D

*****

Och så skrev jag något om att jag skulle skriva ett inlägg om vad jag skulle göra de kommande dagarna. Och jag hade tänkt skriva fina saker som "vila, meditera, utvärdera, fundera över mina mål" osv. Ha! Jag hade liksom glömt att det både är "flytta gamla stugan på sommarstugetomten" och "umgås med släktingar"-dagar. Men jag hoppas få med lite från min lista ändå. ;-)

6 kommentarer:

stina sa...

vad söta ni är i era kycklingkreationer! ;) glad påsk!

Kawine sa...

ok
those chickens headbands are CUTE.
i now have a big smile on my face!
:)

flo sa...

You are great with all small yellow "poussin" (in french, because, I don't no the word in english).
Happy easter !!!!!

Jenny Bergvall sa...

*skrattar högt åt din kommentar om fotot på dig* Härliga foton. Hoppas du hinner med en del av din lista nu och ha en SKÖN PÅSK!! KRAM

ulrika_m sa...

Vilka underbara kycklingkreationer! Fotot på dig är superbra, du får väl antingen gilla läget att du blir känd som kycklingdamen alternativt photoshoppa bort de små djuren? hihihi ...
Hoppas att ni har haft en skön påsk så här långt och att ni får ett par dar till med härli ledighet!
Läste förresten förra inlägget med fasa - jag fattar precis hur INTE roligt det måste ha varit att radera hela inlägget! Stackars dig!
hej hopp!

Linda Horn sa...

Åh, så söta ni var!!! Hoppas påsken blev riktigt trevlig!! Jag har äääääntligen!!! visat upp ett kursalster till i min blogg!!

Glad fortsättning!!