01 april 2010

Det här var ett par intensiva dagar

Det var kul att få läsa vad några av er ser fram emot. :-) Visst känns det mycket bättre att tänka så, än att bra gnälla över det som känns jobbigt!? :-)



Sista projektet i Finally Easter-kursen. Ram från Kitschy Digitals.

Idag har jag fått jobba som en galning. Sista projektet skulle upp på den engelska kursbloggen, och det var som att allt som kunde gå fel gick fel. Jag hade tänkt göra så mycket som möjligt av tutorialen igår, men fick lägga ner det helt pga min migränliknande huvudvärk. Och idag var det jobba, åka till frissan med Fröken Löken, komma hem och jobba igen. Och innan middagen när jag ÄNTLIGEN var klar med min tutorial, lyckades jag slinta på tangenterna och radera hela inlägget!! Det var INTE roligt. INTE roligt.

Igår fick vi faktiskt lägga ner hela onsdagen redan vid femtiden, för Fröken Löken var så övertrött och arg och ledsen att hon bara gick runt och grät och var arg. Vi fick heta "Dum i huvet", Bajs och jag vet inte allt. Och M är ju också dålig. Det gick liksom inte att ha En Vanlig Dag. Så vi gav upp. Köpte hamburare från Max till middag, tittade på Bamse-film och tog det lugnt. Fröken Löken somnade strax efter klockan sex. Perfekt! tänkte vi och satte på bastun för att basta bort huvudvärk och skruttighet. Och precis när bastun vara varm vaknade Fröken Löken och hade sovit klart. Men hon var duktig och ritade och kollade på film i rummet bredvid. Och JA, huvudvärken försvann i bastun! :-)

Jag trodde jag skulle komma hem med en något korthårigare tjej från frissan idag. Jag hade tänkt mig att håret skulle bli kanske 10 cm kortare, men icke. Minsta möjliga fick hon ta, så det blev bara ca 5-6 cm kortare. :-) På hemvägen gick vi tillbaka till dagis och hämtade dagisväskan, regnkläderna och annat som skulle med hem över helgen. Och Fröken Löken var mycket nöjd med att få visa upp sig med utsläppt hår. Och de kände knappt igen henne eftersom hon alltid har flätor. :-)

Nu hoppas jag på en helg då vi får bli FRISKA och och gå runt och känna oss snygga i håret! Haha! VAD jag ska göra under helgen och nästa vecka kommer i ett eget inlägg, för jag känner att detta redan blivit långt. :-)

Godkväll!

2 kommentarer:

Retro Plants sa...

you are ONE busy bee girl.
keep getting in the suana. . . a GOOD way to relax and unwind i would say!

feel better all of you and i want to see pics of your new hair do!
lots of love.
me

Pernilla sa...

HHAhahaaaa!!! Det lät roligt! Är det inte typiskt när man äntligen lyckas ta ett bra kort har man åtta kycklingar på huvudet...hahahahahah!!! Det ÄR ett superfint kort!!!!!