26 april 2010

Det händer med tänder

I morse upptäckte Förken Löken och jag att en tand är lite lös! Det är den första lösa tanden!! Min bebis är STOR!! Hon har velat tappa tänder i säkert ett år, så ögonen lyste rätt bra nu. :-) På dagis klistrar de upp så papperständer på ett papper för att se hur många tänder alla kompisarna tappat tillsammans. När man tappar tänder är man STOR. :-)

Det har varit mycket Fröken Löken-tid de senaste dagaran. Hon har varit sjuk igen. I förrgår satt hon och lekte själv nästan hela dagen! Jag minns inte ens när det hände sist. Hon vill helst ha sällskap. Och vem vill inte det. ;-)

Igår var hon hemma från dagis. Hon fortsatte med samma lek, men inte fullt lika fokuserat. Plötsligt säger hon:
"Mamma, idag är jag som igår! Jag ropar inte på dig hela tiden!" (Vilket hon annars gör varannan minut om vi inte gör något tillsammans.)
"Nej, det gör du inte"svarade jag. Och resten av meningen fortsatte i mitt huvud "för du pratar OAVBRUTET!!" Hahaha!!! Vid middagen fick jag be henne äta lite mer och prata mindre, för jag var rädd att mina öron skulle ramla av annars. ;-)

Lite pyssel hann vi också med igår. Så superpyssligt var det väl inte, men det innehöll momenten klippa och klistra i alla fall. ;-) Det vi gjorde vara att vi tog och kopierade dagisbilderna och klippte ut alla som ska gå i hennes klass till hösten och klistrade upp dem på ett papper. Papperet har vi sen satt upp så att vi kan kolla på fotona och vänja oss. :-) Att börja förskoleklass är pirriga saker det. Både superspännande och lite läskigt. :-)

Inga kommentarer: