16 mars 2010

Varning för gnäll

Jag har kommit in i en anti-allting-period! Vädret är underbart, jag har roliga saker på min fixarlista, Fröken Löken är glad och trevlig osv. Och ändå känns det bara blä och ingenting känns kul! Åh, så frustrerande! Jag vill komma ur det NU!!

I helgen ägnade jag mig åt att laga, avsluta, rensa och sortera. Planen var givetvis att jag skulle bli av med en massa "ska göra"-saker. Och det gick ju rätt bra - julpynt och legobitar har limmats, girlanger har gjorts klart och hängts upp osv. Men sen fick jag för mig att jag skulle bli av med en stor kartong i pysselrummet. Och för att jag inte bara skulle plocka ur allt och sen lägga tillbaka det i lådan igen, gick jag bort med lådan. Och sen blev klockan för mycket och efter det har den där fixarlusten liksom hållit sig undan. Så nu se mitt pysselrum värre ut än innan jag började fixa. Suck. :-( Nu vill jag knappt vara där inne, vilket är väldigt illa med tanke på den där fixar listan jag redan nämnt...

Vi är dessutom inne i en period när M reser mycket jag och jag är själv med Fröken Löken. Det går bra, men det blir lite mindre datortid, vilket i och för sig inte behöver vara dåligt.


Det är tur att jag har mina dockor. ;-) (Fast Fröken Löken hävdar bestämt att hon inte är någon docka, och jag håller med. :-) )


I förra veckan sydde jag klänningen och gjorde halsbandet. Stumpbyxorna sydde jag tidigare. De helt underbara gummistövlarna har jag köpt på ebay.

Hon har inte kryckor, utan Fröken Löken tyckte hon skulle posera lite snyggt med pennorna. :-)

Nu ska jag gå och kolla på den där fixar listan. Eller så somnar jag av tristess på vägen dit... Blä! (Hm, jag som hade tänkt avsluta det här inlägget på ett lite mer positivt sätt. Jaja. Ibland går det inte.)

Inga kommentarer: