21 mars 2010

Städning pågår

Fy vad jag varit less på pyssel och på påsken de senaste dagarna! ;-) Jag har också känt av att det är vår i luften - jag vill göra om, byta färger, rensa. Igår blev det en tur till IKEA för att köpa lådor, tidskriftssamlare och annat som kan ge Ordning och Struktur. Nu har smålegot fått nya kartonger, tidningar som ska sparas har sorterats, Barbiesakerna har fått en ordentlig låda osv.

Men pysselrummet orkade jag inte ens gå in i och jag har ägnat rätt stor del av dagen i sängen med en bok - bland det bästa jag gjort på länge!

När jag fått tillbaka lite mer ork (och även brutit ihop en smula för att veckan som kommer känns så tung), tog jag och gick in i pysselrummet med ambitionen att få fram mina bord och hitta lite Ordning någonstans där i röran. ;-)

De nya tidskriftssamlarna tog hand om några tidningshögar, men ledde också till att andra saker behövde få en ny plats, och plötsligt såg det ut som om lådor och skåp exploderat och allt innehåll regnat ner över pysselrummet. Igen! ;-) Suck!


Så nu är röran på borden värre än den var innan! Men jag tröstar mig med att det betyder att jag är på god väg mot en ny ordning. :-)

Mentalt är jag också i behov av en städning. Jag behöver ta fram mina mål, utvärdera, formulera nya mål och känna att jag är på rätt väg.

Jag har också insett att jag helt glömt bort att vila och att bara vara. När saker inte gått fort nog har jag känt att jag behöver öka tempot, göra mer, prestera bättre. Men det enda jag helt säkert vet att det leder till är ju att jag tar slut. Men när det är det sätt man fungerat på är det så svårt att våga lita på att det är okej att vila, och till och med en förutsättning för att man ska må bra.

Nu ska jag ta itu med borden på bilden, så att jag har någonstans att jobba imorgon, och sen blir det bastu och avkoppling och då ska jag se framför mig hur veckan kommer att gå som en dans. ;-)

5 kommentarer:

Miss Cutiepie sa...

Nice att städa ordentligt ibland blir så mycket enklare att skapa efteråt när man hittar allt! Ja massor viktig ko, han fick vara med på en photoshoot när min syster var hem med åka pulka action shots med flera, mycket spännande saker :)

Min vrå... sa...

Tycker att det ser ut som att du har varit väldigt kreativ bara! Men ibland måste man också få vila huvudet också som du säger och koppla ifrån.

Pernilla sa...

Vem skulle inte behöva städa upp i det inre. Fy sjutton, just nu är det totalmegakaos därinne. Det bara snurrar! :(
Bra av dig att ligga och läsa en hel dag. Jag måste prova nån gång!

Anonym sa...

Ok! Vad bra med en halv dag då! :) Nästa gång tar du en heldag va? Jag är i en supersvacka. Vill bara gråta...mest hela tiden. Superdepp. Vars kom den ifrån??? Hoppas du fort halkar upp ur dina gamla hjulspår. Det gör du säkert. Jag ska försöka bli glad fort. :):):)
/P

Retro Plants sa...

i have the "spring cleaning" bug too!
don't worry. . . you are right. . . it has to become a BIGGER mess in order to become more organized! ;)