05 mars 2010

Just nu


SOL, kallt och alldeles klarblår himmel!! De senaste dagarna har helt klart varit årets finaste vinterdagar! Helt fantastiskt väder! :-)

Många har sportlov nu, och vi frågade Fröken Löken om hon ville ha lov, någon hemmadag eller bli hämtad tidigare från dagis någon dag. Hon bara tittade på oss och sa "Aldrig i livet!!". Och det är klart, efter att hon var hemma i två omgångar med magsjuka förra veckan och nästan längtade ihjäl sig efter sina kompisar, så var det svaret inte så oväntat. :-D Så när andra njuter av ledighet, njuter hon av att få vara på dagis. :-) Underbart tycker jag!

Själv har jag jobbat, jobbat, jobbat med den svenska och den engelska kursen. :-) Projekten ska genomföras, fotas, foton redigeras, beskrivningar skrivas och sedan översättas. Samtidigt planerar vi kommande kurser och andra roliga saker. Jag har fullt upp med andra ord! :-)

Jag lämnar Fröken Löken på dagis, går min morgonpromenad, jobbar, hämtar Fröken Löken på dagis, vilket kan ta lite tid :-), sen kommer vi hem, hinner hitta på något litet och sen är det laga middag, äta, kvällsrutiner, ev nattning, jobba lite till och sen sova. Och nästa dag börjar det om. :-) Jag trivs, men just nu finns inte tid till så mycket annat än jobbet och familjen. :-) Och det känns inte som att min situation är speciellt unik. :-D Det unika skulle väl vara att jag får hålla på med det jag tycker är det absolut roligast. :-)

Och nu är det dags att hämta Fröken Löken. :-) Jag hoppas att ni har en härlig fredag och får en toppenhelg!! :-)

2 kommentarer:

Monica sa...

Åhh vad jag känner igen mig i din beskrivning! Ibland känns det som om livet bara är rutiner... Men men... Själv är jag hemma med sjuk liten pojk, feber och kräkningar. Får vara glad över att det var en lång frisk period innan nu. Nu ska jag försöka ta mig i kragen o plugga lite medan lillen sover. KRam kram och trevlig helg!

Miss Cutiepie sa...

Åh jag önskar fasta rutiner fanns, jag gör mitt yttersta för att hålla på dem med det är trist när vi jobbar om varandra och jobbar kväll en dag och sedan morgon etc etc.
Men jag är stolt över de rutiner jag faktiskt lyckas hålla fast vid trots våra vilda scheman :)