11 mars 2010

En vardag med lite Torsdagspyssel

Så vad händer en sån här vanlig torsdag?

Jag har suttit och redigerat foton och skrivit tutorials till kurserna. Förresten, bara för att Finally Easter-kursen är på engelska, betyder det inte att vi inte tar emot svenska pysslare! Det gör vi ju givetvis mer än gärna! Sju pysselprojekt för ynka 100:- och dessutom möjlighet att träffa några kanontrevliga och duktiga utländska pysslare på kursbloggen!! Det är ett så löjligt bra erbjudande. :-)

Jag konstaterar att vi har MULET ute för första gången på länge!

En kompis har beställt påskpysselkit till och sina barn och en låda med deras grejer ska packas iordning, samt lite beskrivningar ska skrivas ihop. Det blir tre pysselkit och lite basgrejer. :-) (Om någon annan vill ha specifika pysselkit ihopsatta är det bara att maila, så sätter jag ihop något bra! :-) )

Efter dagis blir det en favorit i repris: Pysseltorsdag med Fröken Löken och hennes kompis I. För något år sen tog vi med I nästan varje torsdag och hade lite Torsdagspyssel. Idag ska de få göra en variant av dessa:


Fast med material vi redan har hemma. Och deras kommer att få bli gula. :-)

(Känner man att man vill göra av med hundra kronor och göra 12 sådana kycklingar, så finns de här. Jag tycker att de är både för många och för dyra. ;-) )

1 kommentar:

Min vrå... sa...

Ja jag håller med dig! Det var ju dyrt! Men det var en rolig ide!