16 februari 2010

Saker som gör mig glad just nu :-)

Idag har jag jobbat på att bli lite mer positiv. Det går väl sådär... Så jag får jobba vidare med det. :-)

Jag tror jag känner mig så här seg och uttråkad delvis på grund av att det är bra mycket tråkigare att hitta folk till vår kurs, än att planera kursen. Det är liksom en lite seg sträcka nu, fram till kursstarten. Jag har massor jag behöver göra, så jag behöver inte sitta sysslolös. Och det är saker som borde vara kul, men jag har tappat bort den känslan lite. Måste leta rätt på den.

För att hjälpa mig på traven tänkte jag skriva upp saker som faktiskt är väldigt bra och sånt som gör mig glad just nu. :-)

*****

Vi är friska. Jag är sjukt oroligt för att vi ska åka på magsjukan, men vi är faktiskt väldigt friska! :-)

Snön! Det snöar idag och det är vitt överallt. Vitt, LJUST och väldigt vackert!! :-) Och det är ju helt fantastiskt att vi faktiskt haft snö ända sen innan jul! En Riktig vinter!! :-) Inget slask och ingen is, utan bara snö! Fröken Löken har åkt skidor till och från dagis nästan varje dag, och det känns ju snudd på exotiskt. ;-)


Ett litet köp. Sambon tyckte inte att den passade i vardagsrummet, så tills jag har bearbetat honom klart ;-), hänger den i pysselrummet. Och det är ju inte helt fel det heller. :-)
(Bilden är lånad från doe-c-doe, då jag inte tagit något bra foto själv än.)


Glada barn. Att få veta att något jag gjort blir uppskattat och älskat av sin nya lilla ägare är värt mer än alla pengar och komplimanger i världen! :-)




Fröken Lökens brev och teckningar. :-) Brevet till en kompis skrev hon i morse. Och teckningen gjorde hon på dagis igår. Katterna har studssaker under tassarna. :-D


Nya pysselsaker och nya projekt. Förra veckan fick jag ett stort paket med nyheter från Panduro. Och allt var gratis!! Jag hann nästan glömma bort det eftersom jag var tvungen att städa undan grejerna när gästerna kom. Nu ska jag plocka fram dem igen och fundera på vad jag ska göra med dem. :-)

Affirmationer och målbilder. Jag är inte expert på det, men jag mår så bra av det ändå! Affirmationerna är som plockgodis. De och målbilderna får mig att orka mig igenom perioder som den här, eftersom jag vet att jag hela tiden kommer närmre mina mål. Måste ta fram mina favoriter och låta dem göra lite nytta. ;-)



Och sist skickar jag ett STORT GRATTIS till Karli som fyller år idag!! HURRA!!! :-)

Kram!

4 kommentarer:

Jenny Bergvall sa...

Åh vad många BRA saker du kom på till slut. Själv har jag varit en trött mamma med en halvtrött son. Och mitt humör har varit låååångt ifrån topp humör. Imorgon hoppas jag blir bättre. KRAM

Retro Plants sa...

you are SOOOO sweet!
thanks so much for the birthday wishes!
just what i needed :)
your the sweetest friend Stina!

i love this post. . . makes me happy too. . . acting positive helps your life BE positive ;)

Retro Plants sa...

OK.
you want to know something funny?
you know how i did that post on Doe-C-Doe?
i had JUST ordered a custom Bambi embroidery from her and then you wrote me and told me that you did too!
ha ha ha !
great minds think alike :)
we both bought the same thing around the same time without even knowing or talking to each other about it! tee hee :)

stina sa...

katten är så fin!

och jag älskar tavlan! jag har suktat efter den länge. :)

jag fick mina beställningar från panduro för nån dag sen och jag längtar till jag fått lite ordning här omkring så jag kan börja planera seriöst vad jag ska göra med allt.