21 februari 2010

Lägesrapport från sjukstugan

Den här helgen skulle vi åkt och köpt väggfärg till Fröken Lökens rum. Något som både hon och jag sett fram emot ett tag. Istället har vi haft magsjuka på schemat. Så nu behöver jag inte oroa mig för magsjukan längre! :-D


Fröken Löken har slocknat i soffan. Hon har nya favorit tröjan - Star Wars-tröjan. Tulpanerna köpte vi på fredagen och de är som piggelinmedicin de här dagarna. :-)

Trots magsjukan har vi det ganska mysigt. Det blir liksom ett lugnare tempo. För man varken orkar eller kan göra så mycket.


Ute har det snöat och blåst så att det snart känns som att vi bor i en snögrotta eller en (tvåvånings) igloo.


Men idag har vi SOL!! Och DET gillar vår lilla soldyrkare!! :-D


Ramade in två av Fröken Lökens senaste teckningar tidigare idag. De ska sen hänga i hennes rum, men står än så länge i vardagsrummet. Jag tycker de är supersnygga!

* * * * *

Imorgon är det bara en vecka kvar till Stinas och min påskpysselkurs börjar och redan i denna vecka börjar vi med ett litet uppvärmningsprojekt på kursbloggen. Själv kommer jag under veckan att jobba med att få klart beskrivningarna till mina projekt, så att jag får mer tid till eventuella frågor och annat kul under kursens gång.

Om du fortfarande funderar på att anmäla dig, så tycker jag att du ska sluta fundera och anmäla dig bums! Så ses vi inne på kursbloggen sen! :-)

* * * * *

Nä, kanske dags att ta den andra soffan och vila en stund jag med. :-)

2 kommentarer:

Miss Cutiepie sa...

Vad mysigt ni verkar ha det trots sjukdom. Själv har vi en uuunderbar söndag riktig mysdag ♥
Kram!

Mônica sa...

Thank you dear!! I was trying to find out what languague to translate! I think Sweden such a beautifuk place, i wish i could visit some time!I´m sure our cats loves us as much we love them!I will read your blog every day now! Huge hug from Brazil!