15 februari 2010

Grå vardag


Så här färgglad känns inte min dag idag...

Nu blir det väldigt mycket vardag i några dagar. Sambon har rest bort och jag och Fröken Löken ska ensamma sköta hemmet, dagis och pysseljobbet. Vi har varit vana vid pappans resande, förut, men nu var det ett tag sen, så vi är lite ringrostiga och ledsna för att han är borta. :-( Vädret hjälper inte direkt till heller för att få upp humöret - grått och något slags kallt duggregn.

Jag vet att det sitter inne i huvudet och att med rätt tänk skulle det kunnat vara en toppendag. Men just idag var de rätta tankarna visst ovanligt svåra att hitta...

Och sällskapssjuk är jag. Så:
Hej!
Vad händer hos dig idag? Och vad gör du när du behöver muntra upp dig själv? :-)
/S

3 kommentarer:

Eva sa...

Hej!
Jag har lyckats med bedriften hämta barnen alldeles själv, sen gjorde jag misstaget att gå via parken hem (ajaj, ojämnt underlag..). Fantastiskt, eller hur? Muntra upp mig själv är jag inte så bra på, men utelek med efterföljande varm choklad och kanelbulle kan ju funka ganska bra som tröst ;o)

Jenny Bergvall sa...

Hej
Jag känner lite som du idag. Är galet trött...antagligen en eftersläng från Maran i lördags och lite för att vi haft febrig son i sängen i natt.
Och som du säger, vädret har inte hjälpt till. Vart är solen liksom ;-)

Har tyvärr inte lyckats muntra upp mig, trots att jag köpte glass att festa på idag. Hmm... får se om morgondagen blir bättre i alla fall ;)

Elin sa...

Jag känner igen mig... och sen är det en sådan trist och grå årstid nu.
Jag brukar försöka pigga upp mig med att gå ut en sväng med vår hund. Bara jag ser hur glad hon blir då så känns det bättre. Ibland brukar jag också köpa en bukett med blommor till mig själv. Det piggar upp med lite färg hemma.
Kram Elin