19 februari 2010

Fröken Lökens nya kläder & tidningsinköp


Det här har varit färgerna för dagen - härligt vårgrönt! :-) Jag har jobbat med en av kursuppgifterna och det var riktigt roligt att ta fram symaskinen igen. :-) Den är ju nästan alltid framme, så det är lite ovanligt att den stått tyst och stilla på golvet i flera dagar. ;-)

Den senaste veckan har letat efter min motivation, som varit alldeles försvunnen. Nu känns det som att den är på väg tillbaka. Så skönt!! Gillar inte alls den gnälliga och nedvärderande lilla rösten som bara gör skada. Mer hybris åt alla!! ;-)

Efter dagis idag åkte hela familjen till Stora Köpcentret för att handla mat och nya kläder till Fröken Löken. Hon har plötsligt växt och klänningar förvandlats till tunikor, strumpor blivit löjligt små och de långärmade tröjorna har förvandlats till tighta korvskinn. Och eftersom vi inte har guldmedalj i fläckborttagning, har många av kläderna dessutom en intressant livshistoria att berätta, om man bara hade kunnat tyda alla fläckarna. ;-)

Det blev kanske inte så speciella kläder, men bra dagiskläder i alla fall. I vanliga fall är det bara Klänningar och tjejiga kläder som gäller. Men inte idag. Nähädå. Idag skulle hon ha Star Wars-kläder. För det har Eric!! Nu vet jag ju att det inte är det val hon kommer att göra varje dag framöver ;-), så medan hon tittade på Star wars-kläder med sin far, plockade jag på mig Hello Kitty-tröjor och rosa och lila byxor. :-D

Sen var det dags att storhandla mat. I vanliga fall brukar jag inte följa med och storhandla. Det flyter på bättre när de är bara de två. (Är jag med är det inte ovanligt att Fröken Lökens öron slutar fungera eller att hon plötsligt är försvunnen...)


De gånger jag faktiskt följer med måste jag alltid kolla tidningarna. Jag köper sällan, men jag måste ju kolla utbudet, då framför allt pysselutbudet! Idag hittade jag en som fick följa med hem! :-) 101 nya idéeer från Allt i Hemmet. Och den är bra. Jag ville först inte erkänna att den var bra. Jag vill ju alltid hitta på mina pyssel själv, eller åtminstone bara Utgå ifrån en beskrivning och göra en egen tolkning av projektet. Annars är det inte "på riktigt"! Och där satt jag och kände att det var flera projekt jag ville göra. Jobbigt!!! Haha!!


Den här mysbelysningen är helt underbar, men skulle nog inte funka hemma hos oss, trots att den har "allt": girlang med rosa blommor, lampor och naturmaterial!

Ett helt annat projekt var jag redo att sätta igång med nu ikväll medan sambon kollar på OS. Men det blev bloggen istället. Men imorgon! DÅ!! :-D

Har ni några tips på bra pysseltidningar?? :-)

Inga kommentarer: