24 februari 2010

En onsdag som inte alls blev som jag hade tänkt

Idag blev det inte som jag hade tänkt.

Till att börja med skulle jag vara supereffektiv, men fastnade vid datorn på förmiddagen, men mail och annat, och då var det kört, för då blir jag så himla seg av att sitta för länge vid datorn. Tänkte att jag får göra ett nytt försök imorgon, eller på kvällen när Fröken Löken somnat.

Men vad hände sen? Jag hämtade en jättehängig tjej på dagis, och hon slocknade i soffan så fort vi kom hem! Och sov i två och en halv timme!! Hon satte sig upp ett par gången, men var så borta att jag inte ens funderade på att få henne att vakna ordentligt. Jag tänkte "Nej! Vad är det här!? Hon skulle vara FRISK nu! Har hon helt glömt bort att man inte får vara sjuk när pappa är bortrest?? Jaha, då blir det väl kräks igen eller bara en väldigt sen kväll." Som tur var blev det bara det senare. Men hon var fortfarande trött och sa gång på gång "jag är så fruktansvärt trött!!". Skruttan. Så skönt att hon inte kräktes igen i alla fall!

Nu har jag kunnat få lite jobb gjort på kvällen i alla fall, medan jag suttit utan för Fröken Lökens rum och väntat på att hon ska somna. Mest har jag (och Stina B) jobbat med planeringen av den engelska varianten av "Äntligen Påsk!". Det blir troligen lite samma och lite nytt. Kul! :-)

* * * * *

Jag visade några bilder i kameran för Fröken Löken nu på kvällen innan hon skulle sova. Hon är rätt kär i min Blythe-docka, men ändå helt okej med att det är min och hon har sina prinsess- och Barbiedockor. När jag visade bilderna sa jag: "Vet du vad som hände förut idag?? Kom får du se." Och jag berättade:


Jag satt och jobbade och plötsligt säger dockan "Hallå!! Ska man sitta här i långkalsonger hela dan eller?? Jag vill faktiskt ha FINA kläder!! Kjolar och klänningar! I FINA färger, inte GRÅTT!!"
"Mmmm, jag vet" svarade jag "men jag har inte råd att köpa nya kläder till dig, och jag har inte tid att sy nu. Jag måste jobba." Och så fortsatte jag jobba. Jag behövde fixa lite vid datorn och lämnade henne själv ett tag.


När jag kom tillbaka såg jag att hon inte satt på sin stol på skrivbordet längre. Jag undrade vart hon hade tagit vägen. Så fick jag syn på henne. Hon hade inte sett mig än, så tog kort på henne i smyg.


Och vet du vad hon gjorde!? Hon blev så trött på sina tråkiga kläder, att hon plockade fram sånt som hon tänkte att jag kunde använda till att sy några nya kläder av!!


Här avbröt jag berättelsen, för Fröken Löken tittade på mig med STORA ögon sa "GJORDE HON???" och jag såg hur hon riktigt kämpade med att komma på om det kunde vara sant eller inte. :-)

Sen tog hon dockan och visade henne hur man gör när man har jympa. :-D

2 kommentarer:

Min vrå... sa...

Jag känner igen mig! Det är farligt att sätta sig framför datorn. Tiden försvinner.
Hon verkar vara så rar din fröken löken!
/Elin.

Sanna sa...

Hihi ja barnen bara älskar när man gör leksakerna "levande" för dom.. =) hihi..
SV: Mmm jag står och väger mellan rosa och turkos..svårt val..hihi..skall fundera en stund till.. =)
Imorgon skall jag testa att virka en liten brosch från kursen.. =)
Hoppas fröken löken piggnat på!
Kraaaaam
Sanna