20 januari 2010

Tusen tack!


Ljuvt rosa eller färgsprakande cerise? Både och tack! ;-) (gammal bild)

Tack så mycket för de snälla kommentarerna!! Någonstans känner jag just att jag måste utgå ifrån det JAG tycker allra mest om, och sen får det väl bli brokigt och tokigt. :-)

Samtidigt måste jag också "försvara" vännen vars mail lyfte fram detta och fick mig att fundera, för det var varken formulerat som eller menat som kritik. Hon vill hjälpa mig att utvecklas, och det är också så jag väljer att se på detta. Det hon pekade på var egentligen en problematik jag haft med mig hela mitt (vuxna och mer medvetna) liv - nämligen att jag ÄR "kluven" och gillar motsatser:

Jag gillar mjuka lugna färger OCH starka pigga glada färger.
Jag MÅSTE pyssla och göra saker OCH jag MÅSTE tänka, analysera, planera.
Jag vill ha folk omkring mig OCH jag måste få vara ensam.
Jag vill ha mitt hem som Persiljas OCH betydligt mer tomt och avskalat. ;-)
osv...

Länge trodde jag att det var något fel på mig för att jag var sån, men nu har jag lärt mig, och fortsätter att lära mig, att det sådana saker som gör mig till MIG. :-) Men jobbet med att få mig att gå ihop fortsätter. Och det är spännande. Och jag är mycket tacksam att min pysselvän tar sig tid till att hjälpa mig. :-) Och för era värmande kommentarer, som verkar uttrycka att ni ser något jag inte ser riktigt än. :-)

4 kommentarer:

Jenny Bergvall sa...

Det låter som om du och jag är systra i kreativiten. EXAKT så där är och har jag alltid varit. KLUVEN är rätt ord. Vill ha allt och lite till och tvärtom och inget alls. ;)

stina sa...

nej nu får du allt sluta vara precis som jag! jag blir bara mer och mer övertygad om att vi egentligen är samma person. :)

Miss Cutiepie sa...

en monster holk, work in progress till sonens rum :D

Sanna sa...

SV: Ja dessa burkar är ju bara helt underbara! =) Farligt att fastna i tradera träsket dock, finns såå mycket man vill ha =) hehe..
Kraaaaam
Sanna