19 januari 2010

Funderingar

Jag fick ett mail igår från en pysslvän. Hon skrev om vikten att hitta sin "look" och "sin röst" i pysslandet och bloggandet. Nu var jag vansinnigt trött när jag läste det, så jag tog åt mig lite för mycket. Men även när jag är piggare känns det sådär, för jag känner inte att jag har vare sig en look eller en röst. Ibland känns det som att bloggen bara ÄR, utan någon speciell tanke bakom. Kanske är det för spretigt? För opersonligt? Kanske skriver jag för sällan? Kanske skriver jag inte om tillräckligt intressanta saker? Det kanske är en ruggigt ointressant blogg?

Jag vet inte. Och jag vågar inte fråga er heller. Just nu är nog inga svar bättre än att få mina negativa tankar bekräftade. :-) Så jag tror jag ska låta bli att grubbla på det här nu. :-)


Här om dagen gjorde jag dessa minivimplar. Jag blev alldeles kär i dem. Den gulrosa hänger i vardagsrummet i Fröken Lökens nya dockskåp och den andra är på väg till ett nytt hem den med. Det blev lite tråkigare på min anslagstavla när de försvann, så jag måste nog göra fler! :-)


På pysselfronten är det annars mycket planerande nu. Spännande saker! :-) Men när jag ska göra något är det inte ovanligt att det ser ut som på bilden. POFF!! säger det och så har Fröken Löken producerat ännu ett gäng pärlplattor och säger "Kom igen nu! Börja stryk!" ;-) Och vill jag komma åt mitt tyg där under är det ju bara att sätta igång.Och hoppas att jag kan stryka snabbare än hon kan pärla nya. ;-)

6 kommentarer:

Jenny Bergvall sa...

Hej hopp vännen. Vad menade hon med hitta sin stil? Den variera ju hos mååånga av oss. Jag är väldigt "spretig" men har ändå min personliga touch på den (har jag hört). Det viktigaste när man pysslar, skapar och så är väl att man själv mår bra av det och att det kommer från hjärtat!?? KRAM

Monica sa...

Jag tycker inte du behöver grubbla på det för din blogg är jätteintressant och du inspirerar i mängder! Huvudsaken är att du tycker det är kul att blogga - och bloggen blir ju personlig eftersom det är din och ditt pyssel :-) Hoppas mina ord värmer lite för jag ser alltid fram emot dina inlägg :-)
Stora kramar!!

Miss Cutiepie sa...

Du om någon har ju en egen stil, tycker du är väldigt originell, både din blogg och pyssel mässigt sett.

Pyssla och blogga är ju något man främst gör för sin egen skull, när man börjar tänka på vad andra önskar det är då inspirationen dör.

Jag har själv varit där några gånger, när bloggandet börjar kännas som ett jobb. Nu är det ju inte så, det har jag nog av redan i mitt "riktiga" liv. Bloggen får uppdateras när tid lust och inspiration finns.

Du är underbar som du är, försök inte ändra på något som redan är perfekt :)

Retro Plants sa...

look at that GORGEOUS mini banner!
love it!
all of your projects always put a HUGE smile on my face dear!
love ya :)

Fröken Anki sa...

Kan bara instämma! Ta inte åt dig av hennes kommentar. Du har visst en egen stil. Och gör jättefina saker. Tycker att det är jättekul att följa din blogg. Även om jag inte pysslar så himla mycket själv så är det trevligt med alla projekt och färger. Man blir glad av din blogg min vän! Och som Miss C säger - du bloggar för dig och för att du tycker det är kul. Uppdaterar och skriver och så, det gör man när man har nåt att dela med sig av. Så det så! Och tycker man inte om det som läsare så behöver man inte titta in. Basta!

Hoppas du haft en trevlig kväll och att lilla fröken är gladare också. Inte lätt att missa kalas inte. Men det kommer väl flera! säger en "tråkig vuxen" ;)

kramar till er alla

Christine sa...

for noen supersøte minivimpler du har laget deg :D jeg fikk også lyst å lage meg noen :D