10 januari 2010

Förbannade katt & Några kurser jag hade velat gå

Son några av er vet så har vi en katt. En fin liten svart sak. Som är knäpp. Eller möjligen utråkad, rastlös, orolig eller jag vet inte vad. Men jag tror ärligt talat att hon mest är lite knäpp. I morse väckte hon mig strax efter fem igen!! Och eftersom mitt huvud de här dagarna arbetar hysteriskt när jag är vaken, så är det ju helt omöjligt att somna om. Så idag, jullovets sista dag här hemma, gick jag upp strax efter sex. Suck!

"Vadå katten väcker dig?? Det är väl bara att strunta i katten!" kanske någon invänder. Förvisso. Det kan man försöka. Det är bara det att hon ända sen hon var liten har haft som speicialité att ha ner saker i golvet. Inte på ett klumpigt "hoppsan, fick jag inte plats mellan krukan och fönstret"-sätt, utan på ett målmedvetet "putta med tassen"-sätt. Och så krafsar hon i papper och påsar och annat som LÅTER när det är något hon vill, eller när hon är uttråkad eller bara allmänt missnöjd. Med andra ord nästan jämt. Ni ser - Hon är knäpp! Jaja. Nog om henne. :-)

*****

Så istället för att ligga och sova gott i min sköna säng, sitter jag här och väntar på att pengar bara ska trilla in helt plötsligt. Det vore väl trevligt! Och då skulle jag bland annat lägga dem på dessa kurser som jag vill, vill, vill gå:

Style School Online Class

Heavenly Cute

Pen tablet basics for scrapbookers
Flourish - Growing your Creativity into afluutime business

Men hur stor chans är det att det dimper ner 210 dollar som är öronmärkta för roliga kurser? ;-)

De två första är pysselkurser, och dem kan jag med sunt förnuft intala mig att jag faktiskt egentligen inte behöver gå, eftersom jag är bra på att hitta på egna projekt.

De andra två kan jag också klara mig utan, eftersom jag troligen kan hitta mycket liknande information på annat håll.

Men givetvis lyckas jag väldigt bra med att motivera ALLA kurserna skulle vara kanon som kompetensutveckling. :-D

Troligen kommer jag inte gå någon av dem. Det är mer ett barnsligt "VILL HA!!", än ett förnuftigt "det är behöver jag nu". Jag behöver liksom fokusera på att FÅ IN pengar, inte bli av med mer. Haha!! Och ser jag på de planer jag har för den närmsta tiden, behöver jag ju åtminstone inte lägga till några pysselkurser. Åtminstone inte några som jag inte håller i själv. :-) (Men jag VIIIILLLL!!! Det skulle ju vara så KUUUL!! Och jättebra föreberedelse för mina egna kurser och socialt och trevligt och bara underbart!! SÅ det så!!!) (Ja, men ni ser ju vilken jobbig människa jag har att tas med! ;-))

Nä, om man skulle knåpa ihop lite frukost. Eller en kopp te i alla fall. Sen skulle det nog vara kul att damma av pysselrummet efter några dagar med tänkande och planerande. Ja, det låter som en trevlig plan för dagen. :-) Vi hörs!

1 kommentar:

stina sa...

hahaha! men usch, jag vet precis hur jobbigt störiga katter kan vara.

den här filmen säger allt! http://www.youtube.com/watch?v=w0ffwDYo00Q. fler här.