16 januari 2010

Best of 2010 - enligt mobilen ;-)

Satt och överförde bilderna från mobilen. Och kikar man på dem är det här några av de viktigaste händelserna hittills i år. Och jag tar dem i omvänd ordning:


Fröken Löken har idag blivit klar med detta lilla mästerverk. Det är en liten väska (lagom stor för min mobil, så jag får kanske göra något liknande, för denna ska hon ha själv. :-)). Hon har hållit på med väven från och till sen i somras! Hjärtat är från ett trasig halsband och de virkade blommorna från mitt pysselrum.


Pärlorna kommer från samma halsband som hjärtat. Jag tycker den är hur snygg som helst och hon har varit fantastiskt duktig! :-)


Vi har nu kommit så här långt med dockhuset!! Det är ju mycket kvar, men vi pausar bygget lite så att hon får leka med det. (Så får mamman fundera lite mer på inredningen också. :-))


Ända sen vi kom hem har det varit kallt och vitt och fint ute. För några dagar sen blev allt vitt av frost och bara så fantastiskt vackert. Jag har så smått börjat promenera igen och var tvungen att fota lite. Fotona kan ju inte alls visa hur fint det var. Framför allt var det ju helt VITT, och inte blått. :-)


Fåglarna vilar lite i kylan.


Vår lilla gran hemma. Det är så fint när vart enda litet barr är täckt av frost.

Full vinter var det ju naturligtvis också i Luleå. Där passade jag på att träffa Pernilla/Persilja:


Att få till ett foto som båda var nöjda med var inte det lättaste. Men tillslut blev vi så här snygga. ;-)

Det var ett spännande och givande möte och jag ser fram emot att få komma och se hennes fantastiska hem och trädgård i sommar när vi åker upp igen.
(Får slänga in en brasklapp här ifall släkten läser: Vi har inte bestämt något, men jag vill träffa Pernilla när det blommar i hennes trädgård. ;-))


Pernilla är bland det mest färgstarka, personliga och kreativa jag vet. I sin blogg delar hon med sig av bilder på sitt hem. Men hon har en till blogg, där man kan se det hon sytt. Det är som godis! :-)

Och det där på bilden är min lyckliga arm! :-) Den fick nämligen ett äkta Persiljaarmband!! :-D Pernilla fick en igelkottsnåldynering av mig.


:-)

Ja, det var det bästa från mobilen. Imorgon kanske jag ska tömma Stora Kameran och se vilka saker som finns där. Det kanske skulle bli en helt annan lista. ;-)

4 kommentarer:

Viktoria- ♥s t j e r n f a l l♥ sa...

Vad fint dockhuset ser ut att bli och det märks tydligt vem som är mamma till din dotter ;) Hon kommer bli en riktig superpysslerska ;)

Jenny Bergvall sa...

Men se där vilka härliga bilder och fina saker ni pysslar med. Som sagt avis på dig och Persilja som fått träffa varann. Men ser fram emot att snart träffa dig. KRAM Jenny

Myssel sa...

Hej! Tack för att du skrev en kommentar i min blogg, så att jag hittade till din. Lägger genast in i listan i Google reader.

Persilja sa...

Hahahaha! Det låter som att vi tog 300 bilder. Det var väl max tre. Så vi ÄR nog sådär snygga på riktigt! :):):)
De två första var ju ovisbara! hehehe
Det ska bli rolgit när du kommer och skulle du komma före sommaren så måste du ändå komma. Jag har inte hunnit fördjupa mig i ditt mejl men det är dagens projekt. -kram!