09 december 2009

Vård av sjukt barn i Tomteland

Ja, det är så det känns när man har beställningar och julklappar att göra och får lägga allt åt sidan (medan man djupandas och upprepar "det ordnar sig") och istället skapar med trolldeg, leker skola och en massa annat med Fröken Löken. I måndags jobbade både jag och sambon hemma, så vi kunde gå lite i skift, men sen reste han bort.

Men det mesta ordnar sig ju faktiskt! Det enda jag grämer mig över att jag inte hann med var de julkort som behöver postas imorgon (de som ska resa lite längre). Skit! Men det mesta andra går att ta senare eller lösa på annat sätt. För nu när Fröken Löken är hemma (för första gången på hela terminen!!) vill jag inte vara en stressad och irriterad mamma, utan jag vill vara en BRA mamma som är Här och Nu. Och för att vara en sån bör jag gå och lägga mig nu. ;-) Godnatt!

1 kommentar:

Retro Plants sa...

sorry hon! ;(
sick kids are hard to take. . . we've had a bit of that going around here too. . . so i empathize!
we are thinking of you!