16 december 2009

Julkort, julkort, julkort

"Förr i tiden", innan Fröken Löken och scrapbookingen hade kommit, brukade jag göra egna julkort. Sen blev det köpekort eller ingenting i några år. Men i år kände jag mig inspirerad igen. Men ribban har ju flyttats några MIL uppåt... Det jag förr tyckte var bra, känns nu otroligt enkelt och tråkigt. Så jag har våndats en del och undrat HUR ska jag lyckas göra de där Fantastiska korten som jag vill göra. (Varför sikta lägre?? ;-) )

Men sen blev det som det brukar "shit, de ska postas imorgon och jag har inte ens börjat!!" Haha! Så igår kväll var det först min kurs kl 20-21 och sen julkortsverkstad. Ibland tror jag att jag bara kan göra kort under extrem press. Jag hinner liksom inte ha prestationsångest då. ;-) Tidsbristen ledde också fram till "enkelt kan vara snyggt!". ;-)


Några timmar senare. Vardagsrumsbordet är helt belamrat. Korten är inte klara, men jag måste sova. :-)


Jag fortsatte på förmiddagen och tillslut var all klara! Puh! Hurra för mig!! Och med tanke på att mina ledord var Snabbt & Snyggt, så tycker jag att jag lyckades oerhört bra! :-D

Vad tycker ni?

Till mina kort använde jag digitalt material från Ittybittybirdy, A Print A Day, The Gnome Hut, Miss CutiePie och Kitschy Digitals. Himla duktiga tjejer det där! :-)

3 kommentarer:

Miss Cutiepie sa...

Absolut kan enkelt vara snyggt!
Jag är också väldigt stilren av mig och undrar ofta, måste jag lägga till något, men jag vill ju egentligen inte.. :P
Snyggt! Och kul att få vara med på ett litet hörn! ^^ ♥

Maria sa...

snygga kort. Gillar också när det är enkelt och inte för mycket "lull lull" på korten. :)

Du verkar vara som jag. arbetar bra under press.
Har jag 1 sak att göra kan det ta en hel vecka innan jag gör det. men har jag 10 saker kan jag göra dom på en dag.

Ha de bäst! Maria

Therése sa...

Jättefina!! Jag tycker själv att det enkla och det "rena" är det bästa, så enligt mig har du verkligen lyckats med dessa korten!! =)

Kram, Therése