07 december 2009

Shopping och pepparkaksdocka säljes

Sälja saker är bra. Då får jag pengar till att köpa nytt material. :-) I fredags var jag in till stan och betade av garnaffären, tygaffären och Panduro (två gånger). Och jag kom hem med nya tyger till katter, pepparkakor och dockor, garn till ett beställt mobilfodral och ett kit för att göra garnbollar. Jag har sett såna garnbollsgrejer på nätet och tyckt att det var sååå onödiga, så jag var rätt tveksam till mitt köp. Det är ju bara att ta två pappskivor!! Inte behöver man specialgjorda plastformar!! Men jädrar vad snabbt det går att göra bollarna!!


Två av garnbollarna satte jag på den nya pepparkaksdockans halsduk. Dockan hade jag tänkt lägga upp i Etsy, men säljer den hellre direkt via bloggen om någon skulle vara intresserad. 350:- plus porto kostar den sköna bönan. :-) Fler bilder kommer! Men om någon skulle vara intresserad är det bara att höra av sig redan nu! :-)

3 kommentarer:

Ruuthie sa...

Kära du, vad bönan var snygg!! Du har helt klart talang!!

stina sa...

vad fin hon är! :D

var har du köpt garnbollsgrejen? hörde talas om såna bara för någon vecka sen och tyckte att det var sjukt onödigt men så tänkte jag till lite och ändrade mej.

Elin sa...

Vilken underbar docka! Gör du den själv? Skulle gärna vilja ha en sådan men tyvärr är min plånbok inte så tjock för tillfället... :(
Det blir nog inte så svårt att sälja den för jag har aldrig sett något liknande och den är jättefin!