19 december 2009

Pynt till granen & Merry Kitschmas sale


Fröken Löken och jag har gjort lite pynt till granen. Vi har gjort ett par hjärtan i Tilda-tyger.


Vi la tygerna räta mot räta, ritade upp hjärtan, sydde ihop, vrängde, stoppade i fluff och sydde ihop. Fröken Löken testade att sy lite, men föredrog sen att stoppa dem med fluff. Snöret fäste jag bara med ett stygn igenom och knöt sen ihop det.


Det blev lite skräp efter mitt julkortspysslande. Skräpet blev snöflingor som nu hänger i granen. :-)


Själv har jag gjort några dekorationer till granen med samma bilder som till julkorten. Om ni gillar bilderna har ni tur, för Chelsea Ann har sänkt priset på Merry Kitschmas kitet till endast 3.50 $!!


Även det var ett väldigt enkelt pyssel. Jag skrev ut på T-shirt transfer, strök på trycket på vitt bomullstyg, klippte ut, klippte till en lagom bit filttyg och sydde sen fast bilden på filttyget.


Inget nålande. Snöret petade jag bara in medan jag sydde. För att det inte ska lossna knöt jag först ihop ändarna (och knuten är alltså mellan tygerna).


Voila! Gruppbild. ;-) Imorgon ska Fröken Löken få placera dem där hon vill ha dem. Hon är rätt mycket chef över dekorationerna. ;-)


Och så bara en bild på vårt husbygge. Vi kan ju konstatera att vi behöver kolla överritningarna en gång extra innan vi bygger sommarstugan. Haha!! Eller så KAN ju mallarna varit lite slarvigt gjorda. ;-) (Och varför var det bara fula färger på nonstopen??)

2 kommentarer:

Persilja sa...

Men gissa om jag blev glad idag när posten kom!!! Så fint kort! Och enunderbar överraskning!

Tack!!!!!!!!! :D

camilla sa...

haha vad roligt! eller kanske inte eftersom bitarna inte passade, men det känns ganska typiskt. jag ångrar lite att vi inte gjorde ett hus i år.. glömde totalt bort det och nu känns det lite sent.