14 december 2009

Julgodis! :-)


Jag och Fröken Löken har just gjort klart dessa Mästerverk. :-) Jag lyckades göra en marsipangris, men då blev fröken Löken så besviken på att hon inte klarade av att göra en, så vi övergick till olika typer av marsipanbollar. ;-) Grisen var stilrent snygg med bara choklad på rumpan, tills en av bollarna föll på den och grisen blev en lortgris istället. ;-)

Jag är inte så jättemycket för godis egentligen. Jag behöver inte många bitar innan det börjar kännas för sött och för mycket. Men samtidigt är det ju så KUL att göra godiset! :-)


För några år sen hittade jag och sambon en riktig favorit - Polkaknäck!! Vi gjorde den i några år, men sen kom receptet bort. Jag har nu hittat och skrivit ut det, så nu kan det bli julefrid. ;-) Receptet finns här. Prova det! :-) (Bilden är lånad från samma sida.)

Inga kommentarer: