21 december 2009

Mer julstök, julpyssel och en igelkott på besök på A Beautiful Mess :-)

Vi fortsätter att julstöka här hemma. Så lugn som jag känt mig den här december vet jag inte om jag någonsin varit förut. Jag är själv förvånad, men självklart också otroligt tacksam! :-) Men julmats- och julklappsshoppingen är en liten prövning... Fast å andra sidan - det är ju knappt några dagar kvar, så varför börja oroa mig NU, när jag klarat mig utan det hittills. :-D


Nu på kvällen har jag gjort polkaknäcken. :-) Måste smaka på dem innan jag ska sova. ;-)


Allt julstökande resulterar i en del pysselabstinens ;-), så igår gjorde jag lite snabbt en pompomgirlang till sovrummet. En av julkartongerna är försvunnen, och i den ligger den girlang av filtgranar jag gjorde förra året. Och eftersom jag inte orkar leta reda på kartongen, men inte heller ville ha kvar höstgirlangen, så fick det bli en ny. :-)


Gröna och vita garnbollar trädda på rosa garn. :-)


Det var otroligt svårt att fota. Ingen av väggfärgerna stämmer. De ovan är för gula och denna för lila.


Förra helgen möblerade vi om i vardagsrummet. Vi gjorde om tv-hörnan och ställde ett bord på gamla "lek-ytan". Och det blev kanonbra! Så istället för att sitta i det überstökiga rummet där vår stationära dator är, sitter jag nu här. :-) Det är också nya favoritplatsen för jobb som inte är pyssel. :-)


Sett från tv-hörnan. Mitt pysselrum är till höger om trappen, bakom bokhyllorna. :-)


Girlangen som sambon skulle ha på jobbet kom inte längre än till vårt vardagsrum. :-)


Dagens fynd! Jag kommer inte få så mycket julklappar i år (usch, vad det är tråkigt att vara vuxen ;-) ), men på något märkligt sätt följer olika saker med oss hem från våra shopping rundor. De är inte julkappar, men de är inte heller praktiska eller nödvändiga. De är bara underbara och MINA. ;-) Hahaha!!! Dessa följde med hem från Rusta (av alla ställen!).

Och appropå djur, så har Elsie Flannigan haft med min lilla igelkott i sitt senaste ".10 things I love Sunday."-inlägg i sin blogg A Beautiful Mess. Och för er som inte känner till henne, så är det något BRA! :-D Superkul!! :-D

Nu är klockan för mycket och det är dags att sova så jag orkar ut en sväng på stan att göra. Har några grejer som Tomten bett mig fixa. ;-)

6 kommentarer:

Retro Plants sa...

your house looks GORGEOUS Stina!
very warm and inviting. . . what Christmas is ALL about! ;)

ittybittybirdy sa...

hey busy girl! Your cards and ornaments are on my blog! Hugs! Chelsea Ann

Catha sa...

Snyggt med bordet!

Kawine sa...

oh wow! love the pompom garland!!
Joyeux Noël!!!!

Sanna sa...

Åhh va mycket fint ni pysslat med i jul! Skulle varit kul att få ha varit med.. ;) hihi..
Hoppas ni haft en underbar jul och att ni får en god fortsättning!
Kraaaaam
Sanna

clara sa...

Wehooooo såg din igelkott hos elsie igår, shit va kul! gott nytt år till dej!