16 november 2009

Lite vardag, lite länktips :-)

Det här har jag gjort sen sist:

  • fortsatt med min kurs och läser avsnitt 2 om Attityd
  • flytt vardagen genom att ge efter och kliva in in Blythe-världen
  • nätshoppat lite - inget går upp mot lite tröstshopping ;-)
  • påbörjat ett slottsbygge med Fröken Löken. Det har vair varierad framgång: "Jag låter dig vara ifred, så blir du kanske mindre irriterad" och så gick hon till sin pappa istället. (Jag var inte irriterad på henne, utan på det förbannade slottet.)
  • sytt en liten dockklänning (efter Blythemönster)
  • börjat göra qigong igen (och känt att jag varken har några muskler eller kan djupandas så bra längre)
  • läst på om EFT - Emotional Freedom Techniques, som jag ska lära mig (har jag tur kanske jag hittat något som kan rå på min spänningshuvudvärk)
  • läst på om "rädslans barriär" (kursavsnitt nr 7) (bägge dessa punkter för att bättre kunna hantera att mitt huvud och min kropp ibland inte går med på det jag egentligen vill göra. )

Ibland är listor väldigt bra. Kort och koncist.

*******************************************

Jag har några bloggar jag måste tipsa om:

Kirsty Neale - Kirsty är också med i Kitsch Digitals Teamet. Precis som jag är hon inte scrappare, och hon har skrivit ett otroligt bra inlägg om vad man kan göra med digitalt pysselmaterial.

Linda /Miss CutiePie - Linda är alltid bäst och mest givmild! På hennes bloggar The 80's me och Miss CutiePie Inspiration finns det hur mycket fint att ladda hem som helst. 

Johanna / My Own Home - Johanna hittade jag via Pandurotävlingen. Mycket trevlig och inspirerande tjej. Hon kommer snart dra igång med ett julpyssel om dagen!! INTE missa!!

2 kommentarer:

Sanna sa...

Åhh jag vill oxå ha en Blythe docka, men har tyvärr inte råd.. =/
SV: Sök på Suzana Alexsson så borde du hitta mig ;) hihi..
Kraaaaam
Sanna

Miss Cutiepie sa...

Åh vad söt du är tusen tack för den fina länken! ♥ Du hinner med så mycket förstår inte hur du gör det. Just nu känns det inte som om jag gör annat än att jobba och köra till och från dagis.. Oh wait, kanske för att det är allt jag gör? :P Antar att det tar lite tid att komma in i detta nya liv. När jag väl har tid för pyssel finns inte orken, därför det blir mest digitalt nu, lätt att städa undan ;) Nu sängen upp halv 6, suck :( Kram!