04 november 2009

Lille far ska ut och shoppa

Det är väldigt mycket rim och ramsor på Fröken Lökens dagis nu. Och det sprider sig. :-) Här bjuder jag på en liten sak som jag och Fröken Löken skojade ihop på kvällen. (Mamman gillar Rut & Knut-böckerna och Petter och hans fyra getter. ;-) )

Lille far ska ut och shoppa

Ut och shoppa ska min pappa
Alla kläder har han tappa.

En stor mössa köper far
men han går med rumpan bar.

Strumpor, byxor och kalsonger
köper han och sjunger sånger.

Tröjor, skor och jeans till pappa
hängslen, livrem, slips och kappa.

(Byter kappan mot en rock
och en liten burk med lock.)

Se så fin min pappa blev,
med nya kläder - och en slev!?

Pappa han vill shoppa mera.
Köper limstift, sax och lera.

Han vill pyssla så som mamma.
Gör en tomte med detsamma!

Tomten den är stor och fin,
men ser ut som en pingvin.

Pappa han får öva mera
om han ska bli bra med lera.

:-)

7 kommentarer:

Fröken Anki sa...

hihi, kul rim. Kanske du skulle börja samla ihop alla dina fantastiska rim och göra en bok också.

Ha en fin torsdag!
kram

p.s. Är snön kvar?

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hihi;)) Härlig ramsa!!!


Kram o trevlig helg Millan ♥

Miss Cutiepie sa...

Vad söta ni är och hur söt är inte lill tjejen? :)
Jag använder mig av charader, minspel och i värsta fall någon hes viskning :D Förhoppningsvis blir det bättre snart!

Vad kul att det gick bra med insamlingen, otroligt bra gjort, är fortfarande ledsen att jag inte kunde buda på katten :(
Hoppas ni får en toppen helg!
Kram!

Sanna sa...

SV: Den söta lilla kissen är till salu och heter Nova =) Supergo busig tjej!
Kraaaaam
Sanna

Sanna sa...

SV: Hmm en bra fråga, minns inte den röda som heter rudolf och är en hanne är äldst i alla fall.. Du kan titta in på vår hemsida, så får du veta mer:
http://www.djurskyddetbollnas-ovanaker.se/

Miss Cutiepie sa...

Det vore underbart, skulle vilja ge en kisse till lill killen i julklapp :) Jag skulle älska en rosa gran, säg gärna till om du hittar någon till bra pris ;)
Kram!

Jenny sa...

hihihi, viken bra ramsa. Ni fick ihop det så bra.