12 november 2009

Jag behöver muntras upp!

Nu har jag kommit in i en sån där pysselsvacka igen. Fy! Mycket beror det på att jag börjat gå en kurs. En kurs som ska få mig att utvecklas och bli klokare, att lära mig att formulera bra mål och att nå dem. Trist nog har jag hamnat i något slags fas där jag känner mig mindre och mer värdelös än på länge och mina mål känns längre bort än någonsin. Bra jobbat! ;-) Jag är mest trött förvirrad och rätt nedslagen just nu. Och rätt irriterad över att jag inte känner mig klok, inspirerad och oövervinnerlig istället! Det hade ju varit klart bättre. ;-)

Och allt det där tar ju en massa energi från mig. Jag hoppas att det vänder snart.

Men jag grejar vidare med mina saker ändå. om än inte med den vanliga pysslarglädjen. Jag har jobbat på att få klart grejer till en swap, som jag borde ha blivit klar med för länge sen. Jag ska göra klart några beställningar. Jag har ett projekt för Kitschy Digitals att göra. Och så har jag ju planer på att öppna min Etsy-shop så snart jag gjort grejer att sälja där. Och allt skulle kunna vara kul, om jag jag var lite gladare.

Här skulle det varit trevligt att peta in en bild på hur min Etsy-shop ser ut, men vår stationära dator, som jag nu sitter vid för första gången på ett par veckor, har kraschat och återuppstått och i den processen blivit rejält ombyggd och dessutom bytt operativsystem från Windows till Ubuntu. Och jag har inte hunnit lära mig det nya än, så jag kan inte ta "print screen" på etsy-shopen och fixa till en liten bild, för jag varken vet var bildbehandlingsprogrammen ligger eller hur de funkar. :-) Men jag kan ge er länken: http://www.etsy.com/shop/sagolikt Fint. Och tomt. Någon som har något önskemål om vad som ska säljas. ;-)

Nu ska jag nog inte skriva mer. Är rädd att jag låter för dyster idag och jag vill inte råka smitta någonannan.

4 kommentarer:

Christy sa...

Hey Stina! Hope you feel better soon! You better get your etsy shop filled for the Christmas season! You are very talented and crafty!

Linda Horn sa...

Ååååh, jag förstår precis hur du känner dig, tyvärr!! Been there, done that!! Det tråkiga är väl att man verkar återkomma till detta stadiet flera gånger, det räcker liksom inte med en gång.....

Hoppas du snart kommer ur formsvackan!! Du ska se att det släpper bara du får ut lite saker i shoppen, de kommer att sälja som smör i solsken, och då blir du garanterat på bättre humör!!

**styrkekramar**

clara sa...

Jag skickar en kutryggig butter tummen upp. Jag är precis där du är.

Kram, vi är bäst.

Sanna sa...

Mmm känner igen mig precis, men man får trösta sig med att det går över..
Hoppas du mår bättre snart gumman och att du har en trevlig helg!
Kraaaaaam
Sanna