23 november 2009

Idag...


Det här målade jag på spånskivorna i vårt sovrum innan vi la golvet.


Idag...
  • är jag TRÖTT. Jag snoozade väckarklockan (mobilen) i 30 minuter utan att ens märka det. Var femte minut!
  • haltar jag som en gammal gumma, för jag har ont i ena höften!? Vaknade med det igår. Känner mig som 100 år...
  • orkar jag bara ha på mig myskläder. Det är inte bra, för det får mig alltid att känna mig sjuk framåt eftermiddagen. Men jag försöker balansera upp det med ett pärlarmband från Kumkum. Att bekämpa både novembertrötthet och förändringsoro KAN vara för mycket för ett litet armband, men jag håller tummarna för att det ska klara det. ;-)
  • fyller min mormor 96 år. Vi firade henne igår.
  • fyller vår katt 15 år. Vi får fira henne idag, om vi kommer ihåg.
  • är det 20 år och en dag sen min pappa dog. Jämna årtal är jobbigare än de andra. Och 20 känns inte alls bra.
  • måste jag sitta som sjutton med veckans kursuppgifter. Vi hade extra mycket den här gången. Då har jag passat på att göra extra LITE!? Försöker hitta någon logik i det, utan att lyckas.
  • SKA jag sy något som kan säljas. VAD SOM HELST! Måste sluta skjuta upp. Jag kan inte vänta på at inspirationen ska komma tillbaka, utan jag måste själv ta mig till inspirationen.
  • önskar jag att någon ville flytta in i de lilla rummet bredvid köket och se det som sin livsuppgift att laga god och nyttig mat till mig och min familj.
  • tänker jag på hur jag för en vecka sen otroligt hurtigt skrev på facebook "klaga inte på mörkret, tända ljus funkar inte bra i solsken". Den som säger det idag får en fet smäll. Hahaha!!!
  • ska jag istället tänka på pepparkaks- och lussebullebak. (Och försöka låta bli att tänka "men hallå! det var ju nyss sommar!! jag hinner inte med!")
  • hoppas jag att dagen är snäll emot mig.

4 kommentarer:

Elin sa...

Förstår hur du känner. Lite sol nu och det skulle kännas lite lättare!
Hoppas att du får en fortsatt bra vecka!

Camilla sa...

Jag har oxå ont i höften! Den högra. Men mitt onda började nu på eftermiddagen/kvällen. Skumt!

stina sa...

tack för din fina kommentar! det är frusterande att inte komma på den där perfekt grejen att göra. att tända ett ljus känns väldigt främmande för mej, det funkar inte alls. samtidigt är det ju dumt att känna sej stressad och dålig över att inte ha en speciell tradition eller något fysiskt att hålla i som manifesterar det fina med den som gått bort.

vad fint! :D ibland är blogger allt bra fina, bättre ordverifering hade dom ju inte kunnat välja.

och vad tråkigt att höra att du också har haft ett ledsamt "jubileum" (vad säger man egentligen? finns det något ord som passar?). stor kram.

Jenny sa...

Låter som det är mycket idag för dig, skickar dig styrkekramar och inspiration, hoppas det hittar fram.

Kram Jenny