12 oktober 2009

Sy, sy, sy

Jösses, nu när internet fungerar igen, har jag så mycket att göra att jag knappt hinner sitta vid datorn! Precis som innan helgen har jag suttit och sytt nästan hela dagen. (Förutom då jag och Fröken Löken byggt med smålego. :-) )


Idag har jag sytt två katter till från det mönster jag gjorde i förra veckan. De ska få ansikten de närmsta dagarna. :-) Jag har också sytt klart den lilla nessecären som är en av de saker jag kommer att auktionera ut till förmån för Rosa Bandet. :-)


Och nu på kvällen har jag sytt en kjol till Fröken Löken. :-) Jag hakade nämligen på Lazy days skrit sew-a-long som Mel i Australien har på sin blogg Day to Day under den här veckan. Kjolmönstret är från Oliver + S och finns här. Det är superenkelt! Kjolen är sydd med bara fyra sömmar! Vill man se vad de andra i sew-a-long:en har gjort kan man dels kika i Mels blog och i Oliver + S´s flickrgrupp.

3 kommentarer:

Viktoria- ♥s t j e r n f a l l♥ sa...

Jag gillar tyget! Jag har också det och tycker man blir himla glad av det :)

Sanna sa...

Ojoj vad mycket fint du har skapat mycket fint gumman, nessesären kommer nog inbringa massor utav pengar..det kommer inte mina göra..hmm..men men nån slant kanske dom drar in.. =/
Oki men då väntar jag in mer info från dig =) Fick hem lite material från panduro igår så jag kan göra klart broschen bla.. =)
Kraaaam
Sanna

Christy sa...

omg how cute are those black cat plushies! i love them!