02 oktober 2009

Svisch sa det, och så hade jag inte bloggat på nio dagar!


När jag kom hem efter att lämnat dottern på dagis hittade jag hennes byxor så här snyggt arrangerade på köksbordet. :-D

Oj, vilket långt blogguppehåll det blev. De senaste två veckorna har gått så vansinnigt fort! Den här veckan har jag vandrat runt rätt mycket i något slags trött vardagskoma och har inte känt att det funnits något att skriva om. Och både inspiration och kreativitet har gått på sparlåga, så det har inte funnits något att visa heller. Det har varit skönt att inte känna att jag "måste" eller "borde" blogga, men jag har saknat kontakten med mina bloggvänner.

Nu börjar jag emellertid samla på mig lite att skriva om och lite att visa. :-)

I morse vid frukosten, när vi satt vid redan visade bord (Plyschbyxorna var då på dotterns ben, för det var innan "överdragsbyxkonflikten", som resulterade i byxbyte, eftersom man KAN ju inte ha överdragsbyxor!! Hon är fem år och har börjat tycka att vissa kläder är töntiga, även om hon inte har uttalat just det ordet än! Ska det inte komma mycket senare?? Hur som helst så blev det jeans, vilket jag tyckte verkade onödigt kallt när alternativet var nämnda plyschbyxor och överdragsbyxor. Kan ju också nämna att det var -2 grader imorse.). Och hur som helst så blev det där en så lång liten bisats, att vi börjar om:

I morse vid frukosten satt dottern och jag och diskuterade färger. Och vi har lyckats fostra henne väl ;-), för hon berättade att hon tycker bäst om ALLA färger, utom svart, grått och mörka färger. Och olika dagar tycker hon bäst om olika färger. Ni ser! Så talar MITT barn. ;-) Vi var helt överens om att de glada färgerna är bättre än de dystra. :-) Nu är det bara en tidsfråga innan hon börjar välja färger efter humör, så som hon vet att jag gör. :-)

Och så lite pyssel:


Igår jobbade jag vidare med mitt projekt för A Print A Day. Jag hoppas få det klart idag, vilket bland annat innebär att fästa dessa spetsar och band. :-)

Och sen hoppas jag kunna strukturera mig lite och få till lite fler blogginlägg snart. :-)

Hoppas alla har en härlig fredag! Kram!

1 kommentar:

Sanna sa...

Nämen va kul att du är tillbaka gumman! Saknar dina inlägg =)
Mmm det är mysigt med fler katter, själv har jag ju tre och sen gosar jag ju med alla på katthemmet med jämna mellanrum..så det känns som jag har fullt =) hihi..
Mysigt pyssel du ser ut att hålla på med, nyfiken på att få se vad det blir när det blir klart =)
Kraaaaam
Sanna