22 oktober 2009

Skitdag

Tack för alla snälla kommentarer om lyktan i förra inlägget! Så kul att ni gillade den lika mycket som jag själv! :-) På det som följer är det grym GnällVarning.

Har precis vaknat efter att ha SOMNAT när jag nattade Fröken Löken. Det har inte hänt på hur länge som helst. Vad hände? Vad var det här för slags dag? Allt var ju planerat så bra. Inspiration & Effektivitet! Det var mina ord för dagen. Jajemän! Istället blev det värsta deppdagen och jag har inte haft energi till någonting alls. Blä! 

Plötsligt var disken för stor, sängarna för obäddade och allt bara för jobbigt!
Fröken Löken saknar M som är bortrest och hon har drömt om och tänkt på döden. Väldigt ledsen tjej. 
Katten tycker det är morgon kl. 4.40 och ska då ha upp mig. Jag håller inte med, men inga argument tycks bita!
Varken Skatteverket eller Bolagsverket var nöjda med min företagsansökan, så där väntar mer jobb. (Och jag mer än tacksam för att min vän A hjälper mig och står ut med mig!)
Och vad har det varit för fel på vädret!? Grått, duggregn och som eftermiddag hela dagen.

Men nästan värst är ändå att pysselinspirationen varit som bortblåst. Det händer väldigt sällan och det är inte trevligt alls, för jag behöver GÖRA saker för att inte känna mig alldeles konstig. (Allvarligt talat, det är en MYGGA här inne!! Det är snart november. Ska de inte vara typ utdöda nu?) Och så är det ju tävlingen nu ju! Och mitt problem har varit att jag inte kunna VÄLJA vilka projekt jag ska göra, och idag har jag suttit med min lista och min skissbok och tyckt att allt bara är SKIT. Hur går sånt till?? Hur blir det så?

Jag gav upp. Helt. Och så ägnade jag eftermiddagen åt att lägga pärlplattor med Fröken Löken. Och på kvällen har vi sett på Bamse.

Nu ska jag ta en kopp te och fortsätta att ta det lugnt. Sen ska jag sova gott, hoppas jag, och ha kommit ur detta hemska tillstånd i morgon!

2 kommentarer:

Monica sa...

Vilken underbar beskrivning! Och det menar jag utan att vara sarkastisk :-) Känner igen mig så otroligt väl i dina ord! Sånna dagar har man ju ibland. Hoppas du vaknar upp till en strålande dag imorgon utan mygg o elände :-)
Kram kram!

Maria sa...

Åh vad det kändes skönt att höra att nån mer än jag inte har haft inspration till pandurotävlingen. Har inte gjort nåt än och har inte kommit på nån bra idé heller....

Hoppas det släpper för oss båda snart.
Ha en bra helg! Maria