09 oktober 2009

Rosa bandet

Woho!! Jag är tillbaka!! :-D Och tiden utan dator har jag använt mer än väl och har varit otroligt produktiv. Mer om det i ett annat inlägg. :-)

Hann ni tänka på att jag höstpyntade bloggen med en orange bloggbanner/header? Jag tänkte att det skulle bli fint. Sen kom jag på att ju mår illa av orange! (Traumatiska upplevelser av åksjuka och orange lampor i biltunnlar när jag var liten. Hela bilen var dessutom orange.) Sen mailade jag lite med sambons syster som jobbar på BRO - Bröstcancerföreningharnas Riksorganisation och kom på att det är ju OKTOBER, vilket betyder Rosa Bandet-månad! Bort med orange och tillbaka med ROSA! :-D

Men sen tänkte jag att jag ville göra något mer. Jag har funderade en hel del och kom på en bra idé. Den här månaden pausar jag från alla mina pyssel-teamuppdrag och jag istället pyssla ihop några grejer som jag sen ska sälja på Tradera. Och pengarna jag får skänker jag sen till Bröstcancerfonen eller Cancerfondens Rosa Bandet-insamling. I och med att jag varit utan internet har jag inte kunnat kollat upp vart jag skänker pengarna.)

Vad säger ni? Låter det som en bra idé? Och är den någon annan pysslare som vill haka på och också sälja något? Jag kan sköta traderandet och ni pysslandet! :-)

Fler inlägg om Rosa Bandet, länkar till insamlingar och annat kommer, men först kommer en galen helg då vi får besök hela helgen av människor vi knappt känner, så det gäller att skärpa till sig. Imorgon blir det köpa hela kläder och skura hela huset. ;-)

1 kommentar:

Sanna sa...

Vilken bra ide! Jag hakar på =)
När vill du ha sakerna?
Kraaaaaam
Sanna