20 oktober 2009

Panduro Creative Challenge - projekt 1

För en tid sen fick jag ett mail med frågan om jag skulle vilja vara med i Panduro Creative Challenge. Jag funderade ca 2 sekunder och mailade sen tillbaka och sa JAAA! :-D Det är fantastiskt kul att ha blivit tillfrågad, underbart att fått hem ett superstort paket med grejer och bara SÅ himla kul!

Bortsett från själva utmaningen i att skapa saker utifrån ett givet material, vilket ju är vad jag gör i de olika pysselteamen jag är med i, skulle jag inte tacka nej till förstapriset - ett presentkort på 4000:- att shoppa för på Panduro. Den butiken är ju redan anledningen till min ekonomiska undergång, så de pengarna skulle vara sååååå välkomna. :-D Fast så ärlig ska man väl inte vara egentligen. ;-) Man ska väl skriva att det bara är kul att vara med. ;-) 

Här är infon jag fick i mailet:

Panduro Creative Challenge
Pysseltävlingen börjar fredagen den 16 oktober och håller på i två veckor. Ni får alla ett pysselpaket på posten, med samma innehåll. Det finns få begränsningar för hur ni får använda pysslet och hur många eller hur få alster ni väljer att tävla med. Ni får såklart komplettera med egna pysselprodukter, enda kravet är att de alster ni tävlar med innehåller något av innehållet i pyssellådan.

Lådan innehåller:
4 burkar Hobbyfärg
Penslar
Självhäftande väggdekoration
Startset för scrapbooking, inklusive några piffiga ”accessoarer"
En smyckesstartkit och verktyg

Efter två veckor bedömer en enväldig jury, bestående av anställda på Panduro Hobby vilket projekt som:

  • Är mest nytänkande
  • Har mest kreativ höjd
  • Är mest troligt att inspirera andra att börja pyssla

Exakt vilka produkter vi fått kan man se HÄR.
Och en lista över samtliga deltagare finns HÄR. (Och jag står först. Hihi!)

*************************************************************

Och här är mitt första projekt!


En lykta, eller vad man ska kalla den. :-) Jag har använt scappapper, självhäftande sammetsband och röda blingstenar från pyssellådan. Dessutom har jag använt Panduros Panokitt allroundlim.


Jag har utgått från ett A4 ark och gjort ett mönster utifrån det, så man kan lika gärna göra lyktan med två A4 ark (och lite till). Viktigt är att det inre papperet är ganska tunt, så att det kan lysa igenom. :-) Jag hittade ett som såg frostat ut i mina pappersgömmor, men det går lika bra med "vanliga" skrivarpapper också. Jag gjorde en prototyp innan och det funkade utmärkt. (Men de bilderna visar jag inte, för det var funktion och inte utseende som var det primära med prototypen. :-) )


Lyktan har ingen botten, utan träs bara rakt över en ljushållare eller en vanlig glasburk med ett värmeljus i. Lätt som en plätt! :-) Men det borde även gå att fixa till så att man kan ha en lågenergilampa i. Då skulle man kunna ha den tänd lite mer. :-)


Då jag gjort lampor jag förut har jag letat efter scrappapper med VIT bakgrund (och inte alltför tjockt papper). Här spelar inte tjockleken på papperet så stor roll, och att baksidan är möstrad är bara en fördel, eftersom den dels syns och dels färgar den ljuset. :-)


Och med lite blixt på. :-)

Jag blev faktiskt riktigt, riktigt nöjd! :-)

14 kommentarer:

Hulda sa...

Den var hur läcker som helst! Hur kommer man med i en sån kul tävling???

Jenny Bergvall sa...

Urläckert och kreativt tycker jag!!

Eva sa...

Och NÖJD ska du verkligen vara!!

Maria sa...

Jag ska också vara med på tävlingen. :) men jag har inte fått några saker än.... :(

jättesnyggt första projekt. Lycka till!

Myownhome sa...

Åh gud nä du behöver nog inte känna dej särskilt stressad, din lampa var ju supercool!! Och snygg!Verkligen en bra idé. :)
Nu ska jag gå och kika in era rosabandet auktioner (Är det på tradera de finns?) Tyckte att din katt var riktigt gullig!

Ha det fint och ycka till med pysslandet!

kram
//Johanna

Monica sa...

Du ska verkligen vara nöjd för den är superläcker!!! :-) Kram kram!

Carola sa...

Kul att se ditt första bidrag, som dessutom var riktigt läckert!

Sanna sa...

Den blev bara sååå läcker! Helt underbar! =)
SV: Skall fundera, men hade ju tänkt behålla tyget för eget bruk ;) hihi..
Kraaaaaam
Sanna

Anneli sa...

Sååååååååå läcker lampa ,,,så duktigt du är..och vilken bra idé.
Så roligt att du gillade min receptbok. Ska bli kul se vad du hittar på mer..

Kram Anneli

Jenny sa...

Åh, så underbar lampa och jösses vad skoj, förstår att du svarade ja på en gång. Lycka till, jag skall verkligen hålla tummarna för dig, är inte alls avundsjuk på dig som får ett så roligt uppdrag ;)

Kram på dig

viswpen sa...

Super fin!!!

Christy sa...

So beautiful! You are so creative and imaginative Stina!

Julia : sa...

Det var en väldigt fin lampa, eller ska man kalla det lykta? :)

Det ser ganska svårt ut. Jag skulle aldrig kunna göra en sån.

Carina W sa...

Hej!
Din lampa är fantastisk!