24 oktober 2009

Jag tror inspirationen är på väg tillbaka!

Jag har fått en pysselidé!! Äntligen!!! Det är inte något stort och knappast något revulotionerande och det är säkert många andra som redan gjort samma sak, men det känns som att kreativiteten börjar komma tillbaka.

Det KAN bero på att M är hemma igen och att jag inte längre är själv med att ta hand om hem & barn, och förmodligen också på att jag är så gott som klar med kompletteringarna som bolagsverket och skatteverket ville ha, OCH på att jag inte är lika trött. Det det finns liksom mer ork och mer plats i hjärnan. ;-)

Nu kan det ju låta som att pysslet legat nere i några dagar. Ingalunda! Allt pyssel är bra pyssel. Man måste hålla igång även när inspiration & kreativitet inte är på topp. Men man får skippa de där fantastiska projekten, som man ju ändå inte kan komma på, och ägna sig åt helt andra saker. Är jag själv kan jag sticka eller virka något. Då följer jag ett mönster och behöver inte hitta på själv. Är jag med Fröken Löken blir det något hon gillar. De senaste dagarna har det varit pärplattor. MYCKET pärlplattor. Och lite krympisar. :-) 


Bara att sitta och stirra ner i burken med alla färgglada pärlor har varit som terapi dessa GRÅA dagar!!


Och här är en del av de senaste dagarnas skörd. Jag har gjort stjärnan och Fröken Löken resten. Alltså, ni skulle bara veta hur mycket pärlplattor hon har gjort! Jag samlar dem i en gammal skokartong. Några av dem har jag börjat knyta ihop för att ha som girlang eller nåt. Jag vill liksom att det ska bli någor mer av dem så att de kan visas upp. Hon lägger ju ner så mycket tid på dem! Jag måste fota allt och visa! :-D

Nu tar snart lugnet slut här. M och Fröken Löken kommer strax hem från gympa och sen blir det lunch. Efter lunch ska jag iväg på scrapmässa här i stan med en kompis. Jepp, HELA mitt liv består av pyssel. Jag behöver skaffa mig en hobby!! ;-)

3 kommentarer:

Monica sa...

Härligt att vinden har vänt igen :-) Och en scrapmässa brukar ju sätta fart på alla pysselbegär! :-)

Pärlor är verkligen en kur som heter duga. Själv kan jag roa mig med att sortera pärlorna i färger... Helt sjukt jag vet. Och varför jag gör det är ett mysterium. Det är ju alltid någon som blandar dem igen...
Kram kram!

Jenny Bergvall sa...

Vad är det för scrapmässa? Har ingen koll på sånna längre... har slutat helt att gå in på alla formun och kolla... Skall skärpa mig snart igen :)

Pärlplattor är skoj! KRAM

Maria sa...

Härligt!

Jag tror att jag har fått lite av den varan också. Men det är tack vare dig.
Mitt första tävlingsbidrag är inspirerat av din snygga lampa. Hoppas du inte tycker att jag snor dina idéer....
Ska sätta mig och göra det nu så du får kolla bloggen ikväll. :)