05 oktober 2009

Dubbelmorgon och jätteduk

Min plan var att jag skulle var på biblioteket nu och lämna igen en försenad bok, men jag fastnade i mailande. Och eftersom jag redan måste betala en förseningsavgift, som är per påbörjad vecka, bestämde jag mig för att jag lika gärna kan ta det någon annan dag i den här veckan. :-) Då hinner jag bläddra igenom resten av låneböckerna jag har hemma, så att jag kan lämna igen dem på samma gång (de som gick att låna om).

Dagen började tidigt idag. Sambon, vi kallar honom hädanefter M, skulle iväg tidigt för att flyga iväg ett par dagar. Vi väcktes av telefonen (en liten manick som används otroligt sällan i vårt hem) kl 5.45. Det var taxichauffören som undrade om M var på gång! Och eftersom han stod utanför ett väldigt sovande hus, kan man förstå att han undrade. M fick VÄLDIGT bråttom, och jag tror att han på morgontimmarna kan ha övernaturliga krafter, för 7 minuter senare var han och hans packning i taxin, på väg mot flygplatsen! Själv gick jag något omtumlad tillbaka till sängen och somnade såsmåningom om. Annorlunda morgon. Sen vaknade jag och hade en ovanligt bra morgon med Fröken Löken. :-)

Måste bara visa bilder på något jag kollat på varje dag nu:


En matta virkad av rep!!!


Jag får en sån underbar Nils Karlssonpyssling-känsla och jag bara VILL HA en sån!!! Jättejättejättemycket!!! Typ "vara liten och stå i leksaksaffären"-känsla. VILL HA!!!!

Jahapp. Dags för lunch. Skriv en kommentar eller två nu va? M är ju bortrest och jag är sällskapssjuk. ;-)

11 kommentarer:

Monica sa...

Åhhh vilken underbar matta!! Förstår att du skulle vilja ha en sån. Det vill ju jag med nu! :-) Hahahaha nästa pysselprojekt kanske?
Kram kram!

Sanna sa...

Oj oj det var en häftig matta! =) Förstår att det är lite tomt när sambon är borta, men tänk på all pysseltid du får när dotra har gått till sängs =)
Chans att komma igång med en säljblogg kanske? ;) hihi..
Ha en bra dag gumman!
Kraaaaam
Sanna

Jenny Bergvall sa...

WOW vilken underbar matta. VIll också ha.. jag som knappt gillar mattor ;) Men DEN vill jag ha!

Camilla sa...

Häftig matta!

Håller med, ekorren är väldigt söt!
Och jag vet inte om vi "låter henne" läsa, fadern hade nog varit inne där innan och hon tog det som fanns till hands ;-)

clara sa...

men oooo jag älskar när vi får vara ensamma hemma :) känns lite busigt på nåt sätt. Även om min make är synnerligen trevlig och underhållande....

Jenny sa...

Ja den mattan var riktigt läcker!
Passa på och ha riktigt skönt nu när ni bara är ni två, hitta på något busigt, en tradition när ni är själva. Jag minns att min mamma och jag brukade äta pizza med händerna i dubbelsängen när pappa inte var hemma. Här hemma sitter vi nummera och äter pizza på en picknickfilt på golvet, det har blivit våran tradition som föddes just när barnen var små och pappa var bortrest.
Tack för tipset om att bearbeta bilderna jag scrappar, har funderat på det men jag är totalt sämst på photoshop, kan inte ens scanna in mina Lo´s själv utan det sköter min IT suport :)
Men jag ska absöut fundera på det. Ps ursäkta det långa inlägget men jag var visst lite pratsjuk :)

Kram/ Jenny

Jenny sa...

Skojar du, vad kul. Vilken klass, jag sitter här och försöker gnugga geniknölarna, får väll skylla på gammal och glömsk :)
Pinsamt att jag inte kopplar, ledtråd :)
Min lilla FiaLotta gav just upp och hoppade ner rån tangentbordet

Sanna sa...

SV: Mmm inte lätt när barnen är uppe länge..men planera är kul det med =)
Nu skall jag strax packa ihop minstingen och gå med honom till barnvakten innan jag skall hälsa på näst minsta sonen en dag på skolan =)
Ha en fortsatt bra vecka!
Kraaaaam
Sanna

Maria sa...

Vill också ha!!! Supersnygg och cool matta.

Ha det så bäst!
Maria

pysseliten sa...

Wow viklen härlig matta :) Och vilken härlig blogg med pyssel det gillar jág :)

Erica sa...

hittade dig via panduors tävling! är också med :-)

vilket supersnygg matta! I LOVE TOO!