11 oktober 2009

Broderiprojekt för A Print A Day & Parasol Craft 2

Som septemberprojekt för A Print A Day valde jag att göra ett sy- och broderiprojekt, som jag tänkt ut tidigare, men inte haft tid att påbörja. Brodermlnstret kommer från första numret av Parasol Craft och för bakgrunden har jag ugått från ett mönster i Tildas Hus av Tone Finnanger.


Jag tänkte även visa några bilder som jag tog under arbetets gång. För att rita uppmönstret använde jag mig av mitt "ljusbord", dvs ett fönster. ;-) För att färglägga motivet använde jag en motiv som kallas crayon tinting, vilket innebär att man färglägger med vanliga kritor och sen stryker på de färglagda områdena, så det feta i kritan försvinner och endast färgen är kvar. När jag färglagt min bild såg jag att jag behövde fylla i en del av streckan, så det blev till att använda ljusbordet igen. :-)



Broderiet är färdigt och jag har sytt på en "baksida", vrängt och strukit.


Kreativt kaos. ;-)





Och här hänger den nu, i mitt pysselrum, i väntan på att jag ska sätta upp den någonannan stans i hemmet. :-)

Jag måste även tipsa om det nya numret av Parasol Craft som har Kawaii-tema! Precis som det första numret är det sprängfyllt av fantastiskt fina bilder och längst bak är det pyssel man kan göra. :-)

8 kommentarer:

Em sa...

Hej! Tänkte bara säga att jag numera har mitt pyssel/etsy/shop snack i min vanliga blogg.
http://friskhetstecken.blogspot.com/

"Pysselterapi" kommer att upphöra.

Jenny Bergvall sa...

Jätte fint!!!

Viktoria- ♥s t j e r n f a l l♥ sa...

Den här har du lyckats riktigt bra med. Tycker det blev superfint :D

a print a day sa...

aw :) pretty! i'll post it this week :) thanks dear.

Miss Cutiepie sa...

Grymt snyggt! Sanningen är att jag varit ännu mer produktiv under tiden som det inte märkts på bloggen, bara det att tiden istället gåt åt till allt jobb med My Life and Scrap och skapa kit, designa collabs etc etc etc :P

Nu börjar allvaret imorgon, usch usch! Kram!

Sanna sa...

Helt underbart pyssel, bara såå vackert! =)
SV: Synd att du inte vill vara med och swappa, det hade varit skoj.. Blir nog bara att jag sänder pysselmaterial den här gången, har inte tid att pyssla något till swappen.. Har snart gjort klar en brosch till rosabandet auktionen..när skall vi senast sända dig bilder och förklaring? Och hur många saker skall vi göra och skänka? =)
Kraaaaam
Sanna

Jenny sa...

Mmmmm så fint, jättevackert broderat.

Christy sa...

Oh my, your APAD project looks so gorgeous!! WEll done!