15 september 2009

Såhär kan jag ju inte ha det!


Ja alltså, jag kan ju inte bara göra saker och samla på hög. Jag måste ju sälja! Men jag är så velig! Väljer väl mest mellan om jag ska öppna en etsy shop eller om jag ska fixa en säljblogg. Och jag kan inte bestämma mig! Det är fördelar och nackdelar med båda.

Jag har till och med skaffat mig ett kvittoblock! Meeen jag äääär såååå seeeeg på att komma igång!! Gaahh!! Ge mig en spark i baken! Och säg om ni tycker att etsy eller säljblogg verkar bäst! Snälla!!

5 kommentarer:

stina sa...

det är svåra val det! jag är ingen expert men personligen tror att en blogg, med inlägg med det du vill sälja, är det sämsta valet. jag tycker alltid att såna är röriga och man vet inte vad som finns och inte. så jag måste rösta på etsy, trots att det inte är en perfekt lösning. kom igen nu! jag vill ju se vad du har pysslat med på sistone! :)

stina sa...

jepp, jag anmälde mej till RVA-kursen, jag borde väl egentligen ha gjort en del projekt från dom tidigare två i stället men det kunde inte stoppa mej.

rent användarmässigt är ju inte etsy så krångligt, förutom att det tar tiiiid att lägga upp grejer och det är synd att man inte kan lista saker i svenska kronor. big cartel kan ju vara ett alternativ också. där behöver man som kund inte vara medlem men jag tror inte man kan ha priser i svenska kronor där heller. du kan ju faktiskt ha flera olika varianter också, speciellt om du gör flera exemplar av varje produkt.

jag tycker att det är spännande att du startar företag, jag har länge drömt om att utöka mitt pysslande och min etsy men har fastnat i den där rädlsan och "inte kan väl jag"-tänket.

Monica sa...

Önskar att jag kunde ge dig något bra tips... Men jag har absolut ingen aning vilken som är bäst... Hoppas det löser sig bra iallafall :-) Kram kram!

Linda Horn sa...

Så direkt skulle jag säga säljblogg, men jag kan inte ett jota om etsy, så mitt råd är inte mycket värt egentligen.

Hoppas nån annan har bättre råd! Men en spark i baken kan jag väl bidra med!!

Sanna sa...

Välj med hjärtat gumman, kolla runt och se vilket alternativ som faller dig bäst i smaken..det finns ju som sagt alltid för och nackdelar med allt och allting =)
Kraaaaaam
Sanna