18 september 2009

Mer girlanger

Fröken Löken är hemma med feber och hosta idag. Eftersom hon missar dagis 3-årskalas ville hon att vi skulle göra samma saker hemma. (Hennes dagis fyller alltså 3 år idag.)

Sångerna valde hon snabbt bort.
Popcornen bytte hon ut mot en beställning på chips, morots- och gurkstavar samt dippsås.
Ballonger har vi fortfarande uppe efter hennes kalas.
Men vi hade inga "dagisgirlanger"! Så efter ett par timmar Bamsefilm och lite ritande blev det girlangdags!


Jag fick klippa och sen också häfta, för det var lite svårt. Men hon bestämde ordning och satte ihop dem åt mig. :-) Det skulle var åtta ringar i varje. Mycket viktigt. :-)


Girlanghög.


Som prasslade på ett MYCKET intressant sätt!


Sen hängdes de upp i diverse dörröppningar. Och medan jag sen fotade hittade Fröken Löken något på vår uteplats.


Sovande igelkott! Minsann.


Vårt hem ser liiite grand ut som ett barnkalas, fast alltid. :-D


Sen efter att Fröken Löken SOVIT, något som hon gjort allt för lite under den här veckan, blev det en höstgirlang också. :-) Jag vet inte vart den ska hänga sen, men nu hänger den i vardagsrummet.


Lite samma färger som bilderna ovan är den socka till dottern som jag började på här om kvällen. Det känns inte som ett så genomtänkt projekt, och jag vet inte om de kommer att bli klara. Men det är bra pyssel att sitta med på kvällen i alla fall. Men jag hade ju planerat helt andra sockar till henne. Hm... Jaja.

4 kommentarer:

Sanna sa...

Ja dom är härlig barn =)
Åhh volken läcker färgkombination du har fått till på dotras strumpor, kommer bli superfint tror jag! =)
Ha en trevlig helg gumman!
Kraaaaam
Sanna

Miss Cutiepie sa...

Hon är för söt ^^ ♥
blev mellan 45-50kg skulle jag tro, flög dit med 33 :) Så inte allt för farligt, vissa gåmger har jag fått sitta på väskorna för att få igen dem, och bära dubbla jackor på Heathrow genom säkerhets kontrollen, haha :)

Sanna sa...

Åhh jag tror inte att jag någonsin skulle kunna tröttna på den färgkombinationen..sött som en karamell =) hihi..
Hoppas ni har en trevlig helg gumman!
Kraaaaam
Sanna

Miss Cutiepie sa...

Åh tack :)
Försökte komma på det svenska ordet men var helt blank :)
Då slipper jag fundera mer :)