09 september 2009

Sedan sist

Halloj! Hur har ni det? Jag har det bra. Mår mycket bättre nu och saker och ting rullar på. Det är bra. :-)

Jag var en sväng in till stan igår för att shoppa till nya projekt. Då kände jag att jag inte är Riktigt frisk än. Cyklade in och var sen obehagligt yr en lång stund. Att det fortfarande känns lite som att jag har huvudet i en burk gjorde det ju inte bättre. Och vad gör man då? Jo, man tar upp ett äpple (för att få energi) och så går man raka vägen till Panduro - för var annars ska en pysslare svimma om man nu skulle behöva det? ;-) Det är åtminstone det ställe i stan där jag skulle känna mig tryggast om jag skulle tuppa av. Och i garnaffären. :-)

Och apropå garn är detta vad jag sysslat med de senaste dagarna:


(Den till vänster är en beställning. Den till höger hoppas bli såld den med.)


(Är det scrapbooking?? Ja, det är det! Har hållit på med en LO de senaste dagarna. Långsamscrappare.. ;-) eller bara multipysslare så att jag inte har tid att sitta ner med bara EN sak ;-) ) (Jag har virkat blommorna, inte duken under.)


Det här ska enligt mönstret bli ett armband. Det här är mitt andra försök. Det första blev otroligt snett och vint.

Hösten brukar betyda garnpyssel i någon form. Det hör liksom till. Och det är kul att ha pyssel som är lite säsongsbundet, för då blir det lite som när man äntligen kan börja julpynta, eller när snödroppar, krokus och tussilago kommer på våren. Man får längta lite. :-)

**************************************************

Till något HELT annat. Dottern var hos mormor efter dagis igår och kom hem med lite pyssel de gjort. Och jag vet inte om det är min fantasi och mina associationer, men kan man inte se på fågeln att mormor nyss kommit hem från Las Vegas?? :-D

Inga kommentarer: