23 september 2009

En vanlig onsdag

Om jag ska fortsätta där jag slutade sist, så kan jag meddela att bordet är återfunnet. Det krävde dock en rätt stor insats från min sida. ;-)

Ibland känns det som att jag inte får något gjort på dagarna, så mest för min egen skull ska jag berätta vad jag gjort hittills idag.

Lämnat på dagis.

Dagliga morgonrutinen vid datorn när jag kommer hem: kolla mailen, facebook, flickr och skumma igenom bloggarna på google reader.

Klurat på en muta till dottern imorgon. Sambon och jag ska bort och min moster ska vara barnvakt. De är inte vana vid varandra, så STORmuta måste till. Inte typ stor leksak. Jag hade tänkt tre spännande kuvert: ett med något pyssel, ett med kvällsmålsinstruktioner plus instruktioner om vart kakor sedan kan hittas och ett med typ en tidning eller en ny bok till nattningen. Och så får dottern hålla ordning på kuverten, så hon ska känna sig viktig och ansvarsfull. Det är min plan. Hoppas bara att jag hinner fixa allt. (Och att jag inte äter upp alla kakorna själv innan dess. Haha!) (Kakor är sällsynta hos oss, men det fanns ett paket Ballerinakakor kvar sen kalaset. Konstigt nog har paketet halverats på bara någon dag...)


Jobbat med ett projekt för A Print A Day.


Samma som ovan, plus kollat Stoff & Stil katalogen till ett annat projekt som jag är ett samarbete med en kompis, där jag står för den pyssliga delen och hon för annat. (Det projektet har get mig huvudvärk både en och två gånger, men är också otroligt roligt!)


Pausat med lite sockstickning. Och jag kan återigen konstatera att mönstret jag har är skitdåligt. Jag borde försöka hitta ett bättre... Men men. Det blir sockar av det i alla fall, även om det känns som att jag får tolka och hitta på lite ibland. ;-)

Ätit lunch med sambon. Vi har även denna vecka infört 20 min promenad efter lunchen!! Känns som en väldigt bra rutin att få in!! :-)


Förberett ett nytt stickprojekt och mailat lite angående mönstret. (Nej, den är inte till mig. Jag skulle se urlöjlig ut!) Jag hittade garnet i min garnlåda och hoppas att det kan funka. Blir det helknäppt får jag väl ta mig till garnaffären och köpa rätt grejer. (Har egentligen fel nr på stickorna också, men jag stickar så hårt att det borde gå bra ändå.)


Och emellanåt tittat på mina fina tapetprover från Inreda.com. :-)

Och druckit kaffe och bloggat. :-)

Nu blir det jobba ett tag till innan det sen blir hämta på dagis.

Det var väl en bra spännande dag!! ;-)

7 kommentarer:

Anna sa...

Är det mig du får huvudvärk av, eller har du andra jobbiga kompisar? :-)

Stina sa...

Anna - Japp, det är DU som ger mig huvudvärk. ;-) Nä, men jag får ju spänningshuvudvärk rätt lätt nu, så det kommer som ett brev på posten när jag anstränger mig mer än vanligt eller när jag har mer omkring mig än vanligt. :-(

Fröken Anki sa...

Mycket bra! Vad grejer du hinner med under en dag.

Tapetproverna är jättefina! Var ska du sätta dom, eller ska det va till nåt annat än väggar? :)

kram

P.S. Jag hittar inte heller mitt skrivbord. Måste liksom flytta på grejer för att komma åt tangentbordet. Kan du skicka ett städspöke till mig? Som jag kan ha i fickan och ta med till skolan för där behövs det också städas. ;)

Sanna sa...

Vilka underbara tapetprover, nu har jag varit in och beställt oxå..synd att man bara får beställa 5st åt gången =)
Kraaaaaam
Sanna

Lisbet sa...

Hej på dig.

Jisses jag var uttråkad och trillar runt på en massa nya bloggar. Tror jag inte varit hos dig förr och då kom jag på att du kanske vill vara med på min bloggrunda. Varje vecka fär jag frågor om jag vet vilket blogg en person har. Så det är bra om man lägger till sig så slipper de fråga. Du är så välkommen till:
http://minbloggrunda.blogspot.com/

Jenny sa...

Vilken bra idee inför barnvaktandet, mycket bra.

Det låter som du haft en bra dag :)

Ska återkomma med uppdatering på min blogg ang katterna, har så dåligt med tid bara och jag får inte över fotona i datorn just nu. Kan skvallra för dig så längr, det går bra dock så är storfian fortfarande lite putt, viftar och fräser till lilla kaxfian. Hon har dock insett vem som bestämmer och lägger sig ner.
Vill dock att dom ska bli riktiga kompisar, så tiden får visa.

Mågott så länge./ Jenny

Miss Cutiepie sa...

Tack för dina uppmuntrande ord :) Känns okej tar det som det kommer, vad mer kan man göra? Ha en toppen kväll! Kram